Lugn..

1kommentarer

Regnet har börjat omge natten och yttrar sig genom att knattra på fönsterrutorna. Ljusen omkring mig har gett mig känslan av en riktig höstdag. Jag kände nästan önskan efter en brasa - så att jag hade kunnat lägga mig nära med en kopp te och läst en bra bok, men eftersom vi inte har någon brasa så tog jag tag i saker för att få saker gjort.

Jag hjälpte min mamma och tjänade en hundralapp. Jag plockade undan på nedanvåningen och gjorde det riktigt mysigt över allt, med tända ljus och en mysig stämning och efter det borrade jag ned mig i soffan för att se klart de sista one tree hill avsnitten, så under dagen har jag lyckats se klart en heeel säsong! Whola! - Meeen, under tiden gjorde jag också 18 sidor matte - och förvånansvärt nog.. har det aldrig känts lättare. Varför?
Jag antar.. att det är för att jag har varit så lugn. Jag har tagit mig tid att se om tal om och om och om och om igen tills jag verkligen förstått. Och jag har inte känt mig pressad - och jag har inte behövt känna mig dum. Jag har känt mig så otroligt lugn och fått så sjukt mycket gjort! Så nöjd jag är med min dag.. och vet ni vad?
Jag känner mig trött! Det måste ju slå allt! Hahaa! Jag hoppas alltså på att få sova i natt.. så nu ska jag göra det sista som behövs - ta min medicin, borsta tänderna och hoppa ned i sängen!

Det är ännu en dag imorgon .. hoppas den går lika bra - och att den är lika lugn!       

Hoppas ni sover väldigt gott, det förgyllar väldigt mycket av ens vardag och ens hälsa framförallt.. och sedan hoppas jag att ni vaknar morgonen efter och känner att ni är lyckliga.. för egentligen, är det allt som betyder något.

Delar därför med mig av en bild på min all-time-favourite.. Hon är egentligen,.. inte särskilt glad, oftast, men det är för att när hon är det.. så är hon det på riktigt. And she is my all time favourite for one reason.. I know her. And she knows me. Peyton Sawyer aka Hilarie Burton.





















So keep smilin, It might make a difference. Even If you don't know it. Somewhere out there, somebody sees you. And in that way, you change that persons life forever.

1 kommentarer

mamma

21 Sep 2010 09:20

18 sidor matte?!bra jobbat!!!

Kommentera

Publiceras ej