Kanelbullens dag.

0kommentarer

Eftersom det var kanelbullens dag - och jag dessutom fick en skoluppgift angående ett recept - så passade det perfekt med bakning idag. Efter att Lille gått hem så åkte pappa och jag och handlade ingredienser, gick en rund med vovvarna och satte sedan igång..
Efter mycket funderingar och efter mycket tricks(eftersom vi inte hade något DL-mått) lyckades jag få fram rätt mått till allt jag behövde!

Men det är svårare än det ser ut.. Jag vet inte hur mycket mjöl jag lyckades få över hela min kropp på en enda bakning - det tog en evighet att få bort!  Haha! Jag må älska att laga mat och jag må älska att baka, men damn.. det är så mycket svårare än man tror. Så efter att ha slitit sedan klockan 6 blev jag äntligen färdig när klockan slog halv tio. Haha, wierd.. Men ja, det tar verkligen tid! Och smakar dem bra..? Det har jag ingen aning om. Magen var så full att jag inte orkade smaka idag - men dem ser goda ut.. Får hålla ut till morgondagen och se hur goa de kan ha blivit.. (Förhoppningsvis smakar de någorlunda bra åtminstone!)

Nu är jag helt färdig och ska upp om sex och en halv timme.. så med musik i hörlurarna ska jag somna riktigt ordentligt.. och hoppas på att imorgon kan bli en bättre dag.

God natt!:)












Kommentera

Publiceras ej