Gossip

0kommentarer

Att vakna upp klockan tjugo över fem och bege sig rakt ut ifrån ett varmt täcke till en minus gradig promenad är inte den bästa starten på morgonen. Skakandes går jag ut morgon efter morgon och låter mina små vovvsingar få sina promenader. Samtidigt har jag märkt att det börjat ta på mina ben - en morgonpromenad är det bästa man kan ta egentligen. Stjärnorna lyser fortfarande klara över himlen så jag följer ofta deras spår medan jag går och njuter samtidigt av att det är så fuktigt i luften. Danni har sovit med mig de senaste dagarna. Rätt skönt och ha sällskap ändå. Vi har det såå mysigt och roligt att man bara njuter av varandra. Igår städade jag halva huset och bytte lakan och förberedde lite inför kvällen och när klockan började bli mycket gick vi till Millennium och hämtade mat. Haha, och bara ett par minuter på Millennium kan förgylla ens dag. Fruktansvärt goa människor! Och sen gör dem ju världens goaste vingar också!  När vi handlat lite smått och gått så gick vi hem och försökte bläddra mellan lite olika disneyklassiker - det är lite av min och Dannis grej, disneyfilmer. Disneyskämt.. Jag vet inte hur många replikeer vi kan ifrån olika filmer utantill! Hahha! Tillslut blev det Alvin och gänget och jaaaa.. vi blev ju kära på nytt! Hahah!
Goollliiiga små chipmunks!

Vi somnade tidigare än vi gjort dem andra dagarna - vilket var såååå skönt för jag sov! Jag fick sova en heeeel natt.. I för sig drömde Danni och vid ett tillfälle vaknade jag av att hon låg och petade mig på handen. Hhaha!

Alltså det är så svårt att beskriva vardagen.. För det låter så.. shallow.. ehm, typ.. ytligt. Att skriva om vardagen är nämligen inte något som jag.. brinner för.. Jag har inte inspiration i det. Så det blir mer som att jag skriver för att jag måste och då blir det mindre intressant för er. Men det går bättre nu nämligen. Vardagarna fortsätter och känns inte lika meningslösa. Jag kanske känner så eftersom jag bor ensam hemma och kan göra lite av vad jag vill när jag vill och ha mitt eget ansvar. Stressar inte. Njuter av mina vänner. Njuter av god mat. Och ja.. bara.. slappnar av.

Så dessa veckorna blir nog riktigt bra för mig ändå!



Men efter att ha sovit en hel natt så väckte klockan mig tjugo över fem. Det konstiga är att jag vaknat precis två minuter innan klockan både igår och i förrgår. Det är ändå rätt skönt för då hinner man dra sig och konstigt nog känns dem två minuterna som en evighet men när det väl ringer sen så önskar man att de kunde varat lite längre! Men istället för att dra mig och njuta av värmen gick jag upp och släppte ut hundarna i trädgården. Stjärnorna lös fortfarande på himlen och frosten glimtade i grästopparna. Jag rös. Men värre blev det. När jag öppnade dörren och slogs av den kalla luften gick jag gåshud över hela kroppen. Jag gick upp och la mig under täcket tills jag blev varm och tog sedan på mig jeansen och en tjocktröja. Min halduk låg i tvättmaskinen så den kunde jag bara glömma. Jag kopplade min två hundar och begav mig sedan ut. Ögonen klibbade ihop sig lite men efter ett par minuter började både kroppen och ögonen vakna. Jag drog in djupa andetag och njöt av fuktigheten. Jag kom hem i perfekt tid - himlen började ljusna.
Danni var vaken och nästan iordning gjord. Jag gjorde mig snabbt i ordning och gick sedan vidare. Skolan kändes lagom lång. Det var några ögonblick då Danni och jag utbytte blickar och log.. Haahah, interna grejer det där.. Och det är då skolan blir lite extra skojjig.. När jag mötte Danni och Julia vid busshållsplatsen ekade "waka waka" i mitt huvud och jag började längta efter fredagen!

Jaaa.. Fredagen ladies and gents, is gonna be great!

Nu sitter jag på terassen med min dator i knät och känner solen värma trots kylan. Jag ska ta mig en varm dusch och sätta på mig myskläder och sedan tvätta de sista sju högarna av tvätt.. och sedan väntar bakning&Dannibanni!

I'll be seeeing you lataaaah!

B.w ,

Louisenfisen!











Kommentera

Publiceras ej