Harry Potter

0kommentarer

Varenda gång man ska gå in i den stora biosalongen så är det olika spänningar. För en ny film är man inte särskilt brydd, utan det är mer en kul grej.. Men när man står där utanför och vet att man ska se en film som exempelvis Harry Potter som man sett varje år i.. vad.. tio år nu? Så pirrar det lite extra i magen. För att man vet att det kommer leverera. Varenda gång man ser dessa filmerna så får man någonting som alltid ger en lite av varje.. och denna gången satt man i sätet och var så pass insatt i filmen att man flera gånger hoppade till högljutt av saker man inte var förberedd på.. skrattade åt Rons vardagliga charm och log åt de magiska ögonblickena som alltid gjort filmerna till det lilla extra... och sedan ser man utvecklingen. Alla karaktärer som varit med ifrån början till nu, som inte förändrats ett dugg men ändå utvecklats.. och att känna hur dem går ifrån de små till tonåringarna till delen där de blir vuxna är en oerhörd transformering som bara gör filmerna bättre. Man känner att man växer med dem. Jag är lika imponerad av dessa filmerna varenda gång jag ser dem och lika insatt.. Jag märkte flera gånger under filmen hur jag satt och tryckte ihop saker och lade märke till detaljer som jag vanligtvis aldrig söker. Det är en oerhört bra början på slutet av Harry Potter.. Man började känna hur det tunga grävde sig in i filmen och tårarna brände fram under ögonlocken flertal gånger. Att gå ut ur salongen och veta att man behöver vänta ytterligare ett halvår inför nästa del är oerhört jobbigt..men också så lockande, samtidigt som det känns som att man borde sitta själv hemma i soffan och se den sista delen. Vi har varit med om ett ovanligt äventyr som utvecklats på alla sina håll.. I magin, i karaktärerna, i historien och fysiskt i filmerna.. med utvecklingen av filmandet, action delarna, drama delarna, komedi delarna.. Samtidigt så lyckas de finna ett makabert balanserat sätt att föra ihop alla kategorier i ett! Ah, Harry Potter kommer alltid vara en av klassikerna! Och när den sista delen väl kommit ut.. så är det dags för nästa äventyr - rakt in i böckerna.

Nu väntar min varma säng på att jag ska komma och kura ned mig.. Har ni inte sett denna filmen än så ta en ledig kväll och se den med goa vänner eller familj.. Den är absolut sevärd!

God natt'
L.

Kommentera

Publiceras ej