Fars-dag

0kommentarer

Efter packning och storstädning av rummet hos mamma körde hennes pojkvän mig till pappa. Här gjorde Johannes fars-dag middag.. Pizza.Haha, såklart! Pappas favoritmat på hans dag:)
Jag lämnade en kartong med mörk och ljus choklad och skrev en fin lapp. Fars dag är ju ändå inte som en födelsedag, utan tanken som räknas?

Pappa spelade en ny låt. Väldigt.. väldigt fin. En låt om skilsmässa.. och situationen vi barn sitter i ofta. Det blev väldigt intensivt och både jag och Johannes grät länge efter han var färdig. Inte för att den var sorglig, utan vacker.. Den satte sig precis på plats och det var skönt och få känna att även han kunde förstå..

När de jobbiga känslorna backat ett tag så lade vi oss i vardagsrummet och sippade igenom kanalerna utan att riktigt titta efter.. och efter att jag varit ute på två promenader så blev pappa färdig med inspelningen så lade vi oss och såg film. Vi funderade ett tag på vad vi skulle se. Pappa var sugen på Paranormal activity 2, men när johannes är hemma så går inte det, så istället blev det Charlie St.Cloud.

En väldigt speciell film. Väldigt emotionell och väldigt.. intensiv, men den var så bra att den lika bra hade kunnat vara baserad på en sann historia. Det är väldigt många historier blandade i en historia. Det är svårt och förklara, men en absolut sevärd film.. Så se den.

Nu ska jag lägga mig på mina madresser med VD i bakgrunden och hoppas på att somna så fort som möjligt. Ny vecka imorgon. Får väl se vad den bär med sig.

Hoppas ni haft en mysig dag med era pappor.

Sweet dreams.
L.


Kommentera

Publiceras ej