Creative

0kommentarer

Idag har varit en sådan dag då jag vaknat och satt håret i en tofs mitt på huvudet, tagit på mig slafsiga kläder och känt sug på att vara kreativ. Jag har sprungit ned för en nedsförsbacke den senaste tiden och sprungit på så många minor.. men jag har klarat mig. Jag är slutfärdig, men jag är helskinad.. så istället för att kämpa vidare på lovet och starta saker som ska hända så vill jag bara ladda om. Sova, allt jag kan. Vila och ta det lugnt, återhämta mig och finna lite av vem jag är, för just det känner jag att jag inte vet alls just nu. Jag saknar någonting och känner mig både förvirrad och väldigt.. känslofyllt tom. Det är för mycket på en gång. Lite vilsen. Men så började jag hitta tillbaka lite grann, häromdagen hos Michelle. Där fann jag känslan så harmonisk, så trygg och så säker att jag började tjuta vid flera tillfällen.. Inte för att jag förstod varför, men känslorna bara tippade över. Och sedan kom jag hem igen och kände mig lite förvirrad och vilsen igen. Vilket håll skulle jag nu gå?

Så istället för att följa andras så följde jag den instinkten som jagat mig i flera dagar, den som har sagt åt mig att sätta mig ned och få ut allt det som finns inuti. Och jag började morgonen med 4 sidors tankar.. och fortsatte med att läsa ett kapitel ur en bok.. och fortsatte sedan med ett tre sidor långt brev till en vän.. och fortsatte sedan med två sidors skrivande på datorn.. och när vi sedan kom hem från pappas flickvän, nu på kvällen.. Så började jag rita. Jag har aldrig i hela mitt liv haft ett sug till att rita. Jag har alltid hatat det, bara för att jag absolut inte kan det. Jag kan inte rita, knappt skriva och jag har inte inte tålamod nog till och lära mig.. Men alla dessa bilderna som skapats i mitt huvud behöver få komma ut och det är enda sättet för mig och skapa dem.. men jag ska erkänna, det var svårare än jag trodde. Jag satt i timmar med den första bilden och slängde ett x-antal exemplar och sedan förenklade jag en annan idé och blev nöjd med den.. och så fortsatte det men jag blev bara nöjd med två av dem.. och det är inte så konstigt tror jag, för båda bilderna innehöll en text som sade någonting.. så det kanske är där jag ska börja hålla mig. Enkelt och med en text som passar?

Hur som helst så behövde det få komma ut och det har det gjort. Jag tänkte köpa lite fler pennor och lite mer papper nu när jag fått lön imorgon.. och jag hoppas på att få vara kreativ under dagen, på att hinna det, annars kommer det ligga i mina tankar hela kvällen och störa inpå när jag försöker ha trevligt.. och trevligt behöver jag ha när göteborgarna kommer ned:)


Som ni märker, - är jag äntligen tillbaka! Haha
och jag tänker uppdatera mer i dagarna... men nu tänker jag fortsätta vara kreativ genom att läsa några fler kapitel.

Pusspuss,
sov så gott.

L.

Kommentera

Publiceras ej