it's finally friday!

0kommentarer

So .. It's finally friday!
Dagen jag och Danni har planerat för hela veckan, dagen som man har längtat efter, längtan efter känslan man får när man är medveten om att det är helg.. den längtan som försvinner totalt när fredagen väl kommer. Haha, det är det som är så illa med oss.. Danni och jag måste ändra strategi, vi planerar, donar och fixar men när det väl kommer till de.. så .. blir det plötsligt inte detsamma längre!

Igår spenderades dagen först i skolan, med en lektion och sedan åkte jag hem igen .. och det hände inte särskilt mycket. Under eftermiddagen skulle jag åka och hämta ett par biobiljetter, så medan jag gick runt och lullade hemma så blev jag uttråkad och började tvätta - och städa, igen ..  Tur nog ringde Peter och började underhålla mig, tills jag lyckades övertala honom om att följa med mig in till stan. Så det blev lite quality time för oss där , vilket behövdes! Så vi gick en liten stund i stan och pratade igenom allt ifrån himmel och jord samtidigt som jag försökte vänja mig vid Peters nya ansikte - kortkort hår och glasögon .. men fortfarande lika stilig! Haha, he's the greatest! 

När vi väl kom hem så stod Danni utanför dörren, redo med packning för att sova hos mig. Pappa åkte nämligen till Ven igår, eftersom han hade spelning så vi hade huset för oss själva. Men med en dräktig vovve blev det väldigt lugnt. Danni hade ingen aning om att Peter var med mig, så nyklippt och överraskad log hon med hela ansiktet när hon såg sin pojke bakom busken! Haha,gullungarna.. Och det är det som är så fint med kärleken, lyckan .. Vi stekte hamburgare och åt gott och sedan planerade vi att se en film - men som vanligt när det gäller oss, så ändrades planerna. Simon ringde också bjöd dem med oss ned på Millennium, så vi bestämde oss för att åka dit en liten stund och det blev en trevlig snackstund med lite goa vänner. När Danni och jag väl kom hem så försökte vi anpassa oss i sängen, men när vi insåg att vi aldrig skulle klara av att dela på ett täcke under hela natten så låg vi skrattandes bredvid varandra, skrattandes åt egentligen ingenting.. Hahah!  Tillslut somnade vi.. Men jag vaknade till minut efter minut för att kolla till min vovve och sedan för att Danni tog sådan oerhörd plats. Hon rörde på sig och puttades och höll på så tillslut låg jag med halva kroppen utanför sängen och frös. Naturligtvis vaknar vi klockan 4 av att både våra telefoner vibrerar.. Vi blev inte chockerade när vi såg att det var Dannis pojkvän, Peter, som ringde.. Men eftersom vi både två var trötta så svarade vi inte. Ibland undrar man hur killen tänker, när han vet att vi har skola och när han vet att vi sover.. När alarmet ringde klockan 6 så var det svårare för oss att gå upp än vi trodde det skulle vara, så vi låg kvar en timme till.. och sedan en kvart till .. och tillslut drog jag upp mig ur sängen och tog en varm dusch, som behövdes då jag fick gåshud pga hur kallt det var. Trötta gick vi omkring och gjorde oss i ordning och tillslut tog vi bussen. På bussen fick vi en payback på Peter. Vi visste att han låg och sov så vi skickade tio kedje sms var och sedan ringde vi honom tills han stängde av mobilen.. Haha, Payback is a bitch Peter;)

Nu har skoldagen passerat, det hände ingenting vidare ovanligt och nu är man hemma. Skönt, men samtidigt så går tiden väldigt långsamt och nu sitter jag här.. och har ingenting att göra. Rastlöst tänkte jag fortsätta städa och tvätta, men så insåg jag att städerskan varit här idag. Så nu ska jag se ett nytt avsnitt av vampire diaries och sedan ska jag göra mig i ordning och åka hem till Danni.

Ikväll har vi planerat någonting riktigt mysigt, en riktig "Girls-night" som länge har varit behövd. Då bara hon och jag möts hemma hos henne för att äta räkor, kräftor, viktlöksbröd och vitlökssås. Efter det drar vi in till stan för att gå på bio.   Kan det bli mycket bättre?

I ett regnigt väder som det här , nej, kan det inte bli bättre..  Det är Maj månad och regnet har öst ned hela dagen och vinden har haft ett bra grepp om husen i natt. Så att bara njuta av en mycket god väns sällskap, med god mat och en riktigt bra film . . De .. Det är så bra!

Jag hoppas ni alla får en bra helg!
Ta och mys till det med era föräldrar eller era syskon .. och om inte det, så överraska flickvännen med en mysig middag!

I'll talk to you soon.

L.



Kommentera

Publiceras ej