Händelserik helg

0kommentarer


Jag är tom på ämnen idag.. Jag ligger och drar i fingrarna, skriver och suddar ut,
skriver och suddar ut och suckar djupt åt hur stilla allting står. Det känns som att jag har mycket att säga, trots att jag inte hör min egen röst just nu..
Kanske.. har jag haft för mycket att göra för att skriva, för jag har inte skrivit något som känts personligt på väldigt,väldigt länge eller så bara.. är det inte meningen att komma nu? Eller så gör jag av med mig själv?
Jag vet inte riktigt, jag har inte svaret och jag tror bara att jag är förvirrad och fylld av emotionella sidor som jag inte mött än..

Fredag:
Fredagen började med en skoldag då jag fick veta att jag fick VG+ på ett muntligt engelskprov.. Det enda som var riktigt tråkigt med det hela var att .. om jag hade pratat långsammare så hade jag fått MVG men det blev så snabbt och otydligt att hon ibland inte kunde höra.. Haha.. och sedan skulle jag lära mig att utveckla my "expressions" och lära mig att beskriva saker med fler uttryck:)
Efter det sprang jag,Amanda och Danni igenom stan - jag sprang först in och köpte klockan på Ur&Penn till Peter. (kolla bilder till höger - exakt dem jag köpte)
och sedan sprang vi vidare till en massa olika affärer i hopp om att hitta en lite roligare present, som t.ex. en ölpump eller en ölhatt och väl inne på butterix hittade vi en "ölhatt" och sedan sprang vi till Vero Moda där jag och Danni köpte vars en vårjacka - Danni köpte en i beige och jag en i svart.(Jackan på bilden till höger är inte exakt den vi köpte, men nästintill bara att vår är kortare)
Efter det tog vi bussen hem och gjorde oss i ordning - jag klippte mig, tvättade, tog ett bad och åkte därefter hem till Danni där vi förfestade en stund innan vi stack hem till Peter!
När vi väl kom hem till Peter så var dem redan omkring 14 personer som hade ätit middag och dem skulle vidare ut senare så det blev bara som en förfest där hemma=) Peter blev väldigt,väldigt, väldigt glad för sina presenter! Hans vänner jublade när dem såg ölhatten och hans mamma brast ut i skratt! Det var bara så klockrent^^,! Klockan tackade han mig för hela kvällen och hans mamma frågade mig förvånat "Gud, varför gav du honom en klocka?".. Själv tycker jag inte en klocka är någonting speciellt, men det kanske är något som inte vem som helst ger och så ville jag ha det! Ge honom något som var fint, som ingen annan just kan tänka sig att ge och som är vänskapligt men lite över det vanliga! Och han blev verkligen glad för det! Klockan satte han på sig direkt trots att den var lite stor och ölhatten provade han direkt med sina vänners skratt i bakgrunden! Haha, så det kändes jättebra,helt rätt -att man kunde ge något så bra! Man behöver naturligtvis inte köpa någonting till sina vänner.. Men man vet aldrig vad som kan hända dagen efter och om jag försvinner eller liknande(knock on wood) så vill man att personer i ens omgivning ska ha någonting som personligen kommer ifrån en - så att dem alltid kommer uppskatta och komma ihåg en.
Timmarna gick fort och när vi väl kom igång med festandet skulle dem vidare till Millennium, så utanför Millennium sade vi hejdå till dem - träffade en massa människor jag kände men eftersom vi inte kom in fick vi ju bege oss hem.. Så Danielle ringde min vän Lukas som kom för och köra oss hem:)

Lördag: Denna natten sov jag gott.. Jag somnade innan klockan ens slagit tolv och vaknade med en bultande huvudvärk klockan halv 8. Jag försökte misslyckande tvinga mig själv att somna om man gav tillslut upp och låg bara och såg upp i taket. Tillslut gick jag upp och gjorde ingenting men efter ett par timmar träffade jag Danielle och vi bestämde oss för att ta en runda på gymmet! Så det blev en lugn men bra runda på gymmet och sedan åkte vi hem också kom min mormor och min lille kusin Hugo! Den lille busen! Så dem stannade en stund och jag fick ett par nya skor av min mamma.. Ett par svarta, med små svarta nitar och en dragkedja just runt överdelen av foten  - skitsnygg, men jag måste lära mig att gå i klackarskor igen.. Jag gjorde alltid det förr men har inte gjort på ett bra tag så jag går helkonstigt och får ont i benen.. Hah, men jag är snart igång igen! Sedan ringde jag Peter för att önska honom Grattis på födelsedagen och jag har nog aldrig hört den killen så färdig, men han hade en bra dag under gårdagen åtminstone!
Lördagen spenderades hemma i sängen, jag tog ett långt bad först och lade mig sedan för att se  "17 Again" som jag faktiskt tyckte var riktigt bra! En bra familjefilm, mysig och rolig!
Efter det hade klockan slagit precis tolv och jag var helt slut och lyckades somna efter bara ett par minuter!

Söndag: Så idag är det söndag och jag har väl legat vaken i två timmar nu och inte gjort någonting. Jag ska på begravning idag.. En i släkten på pappas sida har gått bort. Usch, jag har varit på begravning en gång innan och trots att man förbereder sig så lyckas jag inte hindra tårarna. Denna familjemedlemen kände jag inte jättebra och det kanske gör det lättare? Eller så kommer det vara jättetufft.. Usch, jag vet inte. Men jag ska snart upp och duscha och sedan göra mig i ordning för och åka hem till pappa. Det är bytvecka idag också så nu måste jag packa en massa väskor!

Jag har tråkigt nog, ingenting att tillägga. Jag har så mycket jag behöver dela med mig av, saker jag inte kan erkänna inför folk och saker som jag tänker på som man kanske inte borde tänka på? Frågeställningar och diskussioner som jag har i mitt eget huvud!
Ändå gör det mig ingenting att jag inte skriver om det.. Det verkar inte som att någonting
"påverkar" mig längre..

Vi får väl se.
Hoppas ni haft en bra helg!












Kommentera

Publiceras ej