The Hurt Locker & It's Complicated

0kommentarer


Söndag

Så som de flesta av er vet är jag en filmfantast och nu har jag även sett "The Hurt Locker" och ska snart se "It's Complicated". The Hurt Locker var precis det jag trodde den skulle va - spännande, laddad, "nervvracking" och samtidigt lite.. häftig? .. Jag älskar att man inte får någon "Hollywood" känsla utan mer en förstående känsla för hur dem verkligen har det ute i krigen, i Irak och hur saker och ting ska hanteras.. Den känns verklighetsbaserad och den är riktigt bra gjord och med bra skådespelare! Så den tycker jag absolut ni ska se!



Helgen har gått förbi och den har varit rätt bra.
I fredags började det med en kort skoldag och sedan åkte jag och Danni till Mobilia också köpte Danni lite saker och sedan åkte vi hem för att göra oss i ordning för bion, så det blev en snabb hemvändning och sedan åkte vi in till stan igen också köpte danielle en kavaj och sedan mötte vi Micke,Lukas och Amanda så blev det en snabb middag på donkan och sedan bio! "Remember Me" som jag skrev kort om häromdagen.
Det har varit väldigt upp och ned angående den filmen. Alla tidningar skriver negativt om den och det gör att färre vuxna ger filmen en chans. . samt att många dömer Robert Pattinsson utöver "Twilight-rollen Edward Cullen" som dem inte tycker om och vill inte se filmen enbart pga honom. Pinsamt och lite omoget tycker jag.. Det är en fantastisk roll han gör och man måste gå igenom dessa stadien själv för att förstå hur man ska prestera dem och få folk att förstå hur man känner sig.. Och det lyckades han med på så många plan i denna i denna rollen .. När jag kom ut ifrån bion så var jag i ett sådant känslorus att jag hamnade i en sorts.. "emotionell-dvala" som jag inte lyckades komma ur.. Och det är intressant och se hur man tar det på olika sätt. Medan jag reagerade som jag gjorde så reagerade min killkompis på ett helt annat sätt.. Han blev så berörd att han inte visste hur han skulle reagera på känslorna så han började störa sig för att lägga undan de känslorna medan min andra tjejkompis blev så arg för att hon hatade att känna som hon gjorde.. Det är så mycket upp till var och en, beroende på vem man är, vad man upplevt, hur man levt och vad man lär sig och hur den påverkar en, men jag tror att oavsett vem man är, lyckas den finna någon sorts punkt inom en..
Kvällen fortsatte och vad jag egentligen då ville - den kvalan jag var i var väldigt svår och komma ur - så jag ville egentligen vara ensam och lägga mig och skriva ut vartenda känsla jag hade i kroppen, jag kände mig som en igelkott.. Precis innan jag rullade ihop mig till en boll fick jag dra ut taggarna och stå ut.. Eftersom jag var med Danni fick jag hålla mig och tillslut tog kvällen oss till Helens 18års fest! Ingen planerad kväll, vi var inte bjudna dit men Helen tog in oss ändå, gulligt nog och där var en massa goa vänner till oss och det var en jättetrevlig kväll!
Jag var inte alls på rätt humör för det men efter en stund lyckades jag komma ut och hade lika kul som alla andra:) Och efter att vi följt Peter och dem andra till bussen så fick vi äntligen lägga oss! Klockan var runt tre, halv 4 när vi somnade och vi var iiiiskalla så det var så satans skönt! Men medan jag sov gott låg lilla Danni vaken nästan hela natten!
Och sedan vaknade vi också var det lördag, vi åt lite god frukost och sedan åkte Danni hem också låg jag hemma hela dagen och hela kvällen och såg film och tog det lugnt:) Efter några timmar fick jag ett samtal från en gammal pojkvän - Linus - och han och hans bästa vän Mattias förbi! Mycket trevligt det också:) Men sen, precis när jag ska somna, ringer Danni och berättar att hon och jag ska träffa Peter på Millennium så det var bara att gå upp igen, göra sig i ordning och dra sig till Millennium och där träffade man lite goa vänner - Honken, Simon, Jocke och även kusin Matto men efter bara fem minuter var vi utslänga igen.. (Vi gjorde inget fel, utan vi hade inte åldern inne bara! Men jaja, så är det! Så är reglerna!) så vi gick hem och lade oss och nu har jag vaknat, det är söndag, jag har legat hela morgonen och sett film, städat med mamma på salongen, ätit middag och nu ska jag snart göra ett arbete och sedan ska jag lägga mig tidigt:)

Kommentera

Publiceras ej