It almost smells like summer!

0kommentarer

Det har varit ännu en regnig dag i Höllviken. Jag vaknade tidigare än jag skulle imorse på grund av regnet som smattrande mot fönstret. Det var åtminstone mörkt i rummet, tack vare min nya rullgardin.. Skönt, regnet blir mysigare på något sätt då..
Jag gick upp och gjorde mig klar för dagen efter en stund och sedan gick jag ned för att vänta på Lukas och Danielle och medan jag såg ut på dimman som lagt sig av det gråa regnet påmindes jag mycket av en liten by som jag mycket väl tycker om..
Efter någon minut ringde Danielle på och väckte mig ur min dagdröm och sedan var Lukas där för att köra oss till skolan. Dagen gick ganska fort, precis som igår .
Det började med ett bild prov som jag inte var alls intresserad av och min första tanke var att ge upp efter fem minuter men när jag väl fått provet så kunde jag inte riktigt hindra mig själv från att ge det ett försök och det gick rätt bra, 5 frågor av 7 hann jag göra och jag kunde åtminstone rita någorlunda bra - även med vänstern(inte alls bra blev det med vänstern egentligen.. ) men ändå - det var värt ett försök och jag satt nästan hela lektionen. Efter det var det en halv lektion till och sedan gick vi och åt och sedan hade vi en sista matte lektion där Shannon ritade en fin kalkatyr av min mammas pojkvän, haha, charmerande och roligt!
Han fyller nämligen år idag - Grattis Håkan - så när jag kom hem efter att ha jobbat så åt vi en väldigt god smörgåstårta som han bjöd på och som toppen på berget blev det en smarrig kladdkaka till efterrätt!
Eftermiddagen blev mysig - solen sken in lite bland molnen och en färgglad solnedgång lade sig på himlen..
Och nu ligger jag här, har hjälpt mamma med tvätten och ska nog ut och gå med Danni om en stund!
Det var så skönt och komma ut nu på kvällen och känna hur doften doftade nästintill sommarkväll! Och det bländades av himlen som inte längre är svart utan väldigt blå med skinande stjärnor! Underbart!
Våren har fått sin början och sommaren har börjat komma närmare!
Så jag tycker ni ska börja njuta, för det är nu man känner det som bäst!

Ha en trevlig kväll=)

Kommentera

Publiceras ej