Gråblå himmel.

0kommentarer

Det är måndag eftermiddag och klockan är redan 16.00 ..
Det är hälften sol och hälften moln ute, vissa träd lyser mysigt av solens styrka medan de ljus gråa molnen börjar dra sig över den blåa himlen..
Jag vet att jag borde sätta mig och studera inför bild-provet direkt eftersom klockan redan är 16, men det känns som att det är lunch tid och jag har ett enormt sug till att städa hela huset. Jag vet inte varför jag har fått sådana sug den senaste tiden men det känns som att jag städat en del den senaste tiden.. Kanske för att jag stänger av mig ifrån allt annat när jag städar, ingen dator, ingen telefon och ingen kontakt, bara jag och musiken och det är ganska skönt.. men jag vet att tiden kommer gå då och sen är det plötsligt tid för middag och sedan kommer annat komma i vägen.. men det får bli som det blir.

Helgen har varit bra.
Lördagen
spenderade jag på Millennium med lite goa vänner - Danni, Peter,Lukas, Micke och André. Adam och Otto tittade också in ett tag.. och det var trevligt det också. Skönt och få komma ut lite.

Söndagen blev lugn, som vanligt städade jag med mamma och så men efter det kom mormor och morfar på besök också satte morfar upp en rullgardin på mitt rum (äntligen) - vanligtvis blir det så ljust i mitt rum och nu kommer jag äntligen kunna sova länge i mörker! Och sedan hade mormor köpt ett nytt lakan och sedan hjälpte hon mig storstäda alla lådor också småfixade vi lite - det blev riktigt,riktigt snyggt! Jag ska ta bild så fort jag får mitt minneskort tillbaka!
(Jag vet att det varit väldigt lite bilder den senaste tiden, men min pappa har lånat ut mitt minneskort och jag har inget annat! I miss my camera to!)

Och idag har varit en helt vanlig dag. Vi började skolan åtta och min gullige vän Lukas körde oss in! Och sedan hade vi föredrag om "julen" på engelskan och jag pratade en del - för snabbt som vanligt - men hon hörde hela tiden och hon verkade tycka om det väldigt mycket, så det kändes bra.. Sedan hade vi ett par timmars håltimme så vi tog en fika på Espresso House och sedan gick vi tillbaka och mös i soffan, sedan gjorde vi ett par ärenden och kom omedvetet försent till gympan (vi hade missuppfattat tidslaget vi började på) ..
Nu ligger jag äntligen hemma och känner mig slut men har något som ropar på mig.. så jag ska ta och se vad det är och sedan får ni ha en fortsatt bra dag..

Vi får hoppas detta blir en bra vecka.
;Till en början bjuder jag på dagens låt: Adam Lambert - What do you want from me.

Kommentera

Publiceras ej