Day Off

0kommentarer

Mm..Halva veckan har gått och jag har haft en ledig dag.
Jag väcktes tidigt av flertal telefonsamtal och sms men somnade snabbt om igen. När jag väl vaknade hade halva dagen gått. Jag låg kvar och kände doften av mina tulpaner.
Otroligt så skönt det är med rullgardin! Det är eftermiddag och ändå är det mörkt i rummet.
När jag väl gick upp och öppnade dörren och det vita ljuset kastades emot mig så sved det nästan till i ögonen - ett bevis på att jag äntligen fått sova ut.
Det var inget särskilt väder i Höllviken idag, solen låg bakom gråamoln så det såg ut som en måne medan himlen var vit men fylld av moln. Mot kvällen strimlade en fin solnedgång igenom och när jag åkte ned till byn för att handla lite mat njöt jag av de två hästarna som travade i havet till en rosa,gömd solnedgång.
Innan jag åt storstädade jag mitt rum och lite av ovanvåningen, och jag tvättade även min sminkväska som jag har insett att jag måste uppdatera med lite fler produkter..
Jag åt fiskgratäng och njöt av Titanic tills mamma kom hem, då vi lade oss i soffan och såg Grey's Anatomy och en timme senare ringde Oliver och vi har haft filofiserande,underbara samtal fram till nu, då jag ska lägga mig i sängen och försöka sova gott, trots att jag känner mig utvilad. Och Olivers sista ord har gett ett perfekt slut på kvällen! Tack för det 08a!<3

Och fram till imorgon delar jag med mig av lite bilder(som fick tas av mobilen eftersom jag inte har någon kamera) - så här får ni äntligen lite bilder på mitt nya rum hos mamma, som är nästintill klart bortsett från lite foton på väggarna..
Enjoy=)











(& såhär såg min middagsstund ut för mig - jag älskar ensamkvällar!)

Kommentera

Publiceras ej