Modifast - Dag 4.

4kommentarer



Så det har gått fyra dagar sedan jag började med "pulvermetoden" och tro mig, det är så oerhört svårt. Doften av mat och känslan när magen kurrar.. Man vill bara gå till kylen och se vad det finns för gott att laga.. Även tanken på en macka får en att dregla.. Men istället går man till diskbänken och blandar en pulverdryck med 250 ml vatten och häller i sig för att känna sig mätt. Man känner sig mätt snabbt, den första timmen men sen börjar magen bli tommare och tommare.. Fysiskt börjar man till och med bli lite skakis och trött, så man häller i sig lite vatten och slår till sig själv på kinderna för att piggna till. Det har ju hjälpt dock. Ett par byxor som jag inte kunde knäppa i måndags sitter nu perfekt. Korkat nog har jag inte vägt mig så jag kan inte säga hur stor skillnad det har gjort, men jag ska väga mig idag och sedan har jag fram till torsdag nästa vecka innan jag slutar på denna metoden och jag är lite rädd för hur et kommer bli. Det svåra är inte att vara hungrig nu eller att känna att man tuggar på något, utan det är när man slutar på pulvermetoden och börjar äta normalt igen som jag är rädd för dem kilona som kommer tillbaka.. Jag ska äta rätt, natruligtvis, men det är ändå en annan sak och något kilo kommer säkert läggas på. Men jag jobbar ju varje dag nu i nästan två veckor så då rör jag på mig väldigt mycket också, håller mig aktiv .. vilket kommer hjälpa.

Mm .. Pappa och dem andra gör pizza i köket nu. Doften slogs hit. Trots att jag avskyr pizza så saftas det i munnen .. Löjligt kanske, men ni anar inte hur mat doftar när man inte rört det på flertal dagar. Men jag håller mig! Och jag är väldigt stolt över mig själv - jag har verkligen inte rört en matbit och ännu mindre - inget choklad, inga kakor eller någonting och det är så svårt och när dem andra sitter på stranden med glassar och annat gott så sitter jag där och vill äta, men är så bestämd att jag ser bort och glömmer tanken på det.

Ja, stranden, som jag för första gången på två år äntligen kan gå och bada i! Jag tog mitt första bad häromdagen och eftersom jag älskar havet så var det som en ren befrielse att dyka i och simma i det kalla vattnet. Jag är ingen badkruka och brukar därför bada oavsett hur kallt det är, men det var kallt nu .. verkligen kallt. Men jag njöt, njöt av avsvalkningen och av vattnet som nästan smekte min kropp medan jag rörde mig, men tillslut blev det skakande kallt och jag gjorde mina vänner sällskap på stranden och njöt av värmen som slog till. Så jag har legat med en solbränna på både axlar och rygg i två dagar nu och att gå och shoppa med en solbränna är inte riktigt smart.. men jag behövde en bikini så min mamma och min mormor fick stå ut med lidandet av att ha en sur tonåring med sig som led av svidande solbränna.. men det gick bra.. visst, det var en lysande rosa bikini (väldigt. rosa..) men den satt bättre än dem tio andra vi provade och den fanns inte i någon annan färg så vilket val hade jag? Det blev även ett par nya skor på köpet, stencoola.. vita med något blingbling på sidan som knappt syns. Lägger in bilder en dag:)

Nu har solen kommit fram från molnen och eftersom vi har kalas imorgon så tänkte jag bli lite brunare tills familjen kommer:)

Ha en bra dag och glöm inte.. njut av det ni har, man vet aldrig när det försvinner..

4 kommentarer

Anonym

01 Jul 2010 17:06

Mamsi!

01 Jul 2010 17:07

Du är jätteduktig!!!Håll ut...det är skitjobbigt att inte få tugga. Kram!

jag e stolt över dig!!!!puss min älskling,du e bäst

04 Jul 2010 21:55

Anonym

06 Jul 2010 21:52

sååå duktig du e´mitt lilla hjärta.LOVE YOU

Kommentera

Publiceras ej