Ledig!

0kommentarer

Det är slutet på ännu en vecka.. Det är otroligt hur fort tiden går. Jag har inte haft koll på dagarna denna veckan, utan tiden har bara passerat.. och jag har varit upptagen hela tiden. Jag har jobbat stenhårt, vilket gjort att förmiddagarna bara flugit förbi och sedan har man gjort intressen under eftermiddagen vilket gjort att eftermiddagarna flugit iväg och kvällarna.. hah, ja, kvällarna har bara varit impuls-saker kan jag ju påstå!Just nu sitter jag i trädgården, på verandan med datorn i knät. Äntligen åskade det i Skåne igen. Det knallade ordentligt när det väl låg över oss.. Mäktigt och otroligt mysigt.   
Nu är luften frisk och klar tillsammans med atmosfären. Både växter och djur njuter av detta märker man.. Allting är mer färgglatt och fåglarna kvittrar och även dem minsta djuren tittar fram nu efter, delvis spindlarna.. och jag känner bara hur det kliar på kroppen hela tiden .. Haha.

Nä, miljön är ett vackert fenomen .. Under åskan delade himlen upp sig.. På ena halvan var det mörkt och mullrande medan solens strålar lös igenom på andra sidan och de olika färgerna började dyka upp på himlen .. En regnbåde kom tillsynes på himlen, med de vanliga färgerna av röd,gul och grön.. och det följdes av en vacker solnedgång som det fortfarande finns spår av på himlen.

resten av familjen taggar med fotbollen.. Vad jag har förstått så är det tio minuter kvar eller något också står det 0-0, vilket innebär straffar.. och det kan jag ju inte missa!

Så jag borde nog gå in och göra dem sällskap..

Och just det, jag är färdig med dryckerna nu. Jag får börja äta igen, vilket är så sjukt skönt. Men jag har fortfarande två lådor kvar som jag kommer dricka ett par morgnar framåt och vid andra måltider om jag känner för det.. Men jag behöver näringen, kroppen har tagit mycket stryk.. men det är det värt, jag märker skillnad på kläderna som sitter och har otroligt nog fått en hel del kommentarer.. vilket känns bra. men vi får se hur länge det varar.
Jag ska hålla mig aktiv åtminstone..

Nu är jag ledig i tre dagar, vilket antagligen kommer betyda mycket vila och mycket ätande(vilket jag ska försöka ändra på, och istället gå ut och gå - rulla - cykla och spendera dagarna på stranden.. och sedan försöka äta rätt, men det är rätt svårt med mitt umgänge..)

Haha, som igårkväll .. så passade jag hundarna ett tag när Linus och Bea kom förbi och de skulle bada hos Steffi. Steffi kom och hämta oss och någon gång efter tio tog vi ett nattadopp - såååå skönt! Och det blev lite volleyboll, som blev mindre lyckad eftersom alla lyckades välta det jäkla nätet hela tiden.. Haahah.. Och sedan kurrade det i våra magar och jo ... vad tror ni vi gör som impuls..? Haha, naturligtvis körde vi till lockarp och åt nattamat..!  MUMS!  Cheeseburgare blev det.. men jag kan säga att det fettet försvann igen av alla dem skrattanfallen vi fick igår! Krampande magar, öppna flabbar och tårar rinnandes längs kinderna.. Hahah, en sådan oerhört härlig kväll! Det var en riktig sommarkväll.. som det även varit idag!  Men man lever bara en gång.. och jag tänker inte må dåligt en enda sekund längre!

Så gör som jag - njut av sommarn och det som får er att må bra!
Trevligt avslut på helgen.
L.





Kommentera

Publiceras ej