Eclipse

0kommentarer

Det blev Eclipse idag, fjärde gången gillt. Danni ville se den igen samt Christopher som inte sett den innan .. och idag insåg jag verkligen hur mycket av filmen som fulländade historien av twilight filmerna. Precis som Bryce Hallas Howard(Victoria) sa i en intervju så är Eclipse en film som verkligen hoppar ifrån dag till kväll.. Ena sekunden kan det vara en emotionell scen som spelas på kvällen som plötsligt ändras till en ljus morgon med en helt annan innebörd. Det enda jag hade velat be om är längre emotionella scener(antagligen för att det är dem jag relaterar till mest..).

Idag fanns det massor att prata om. Eclipse mest utvecklade karaktär måste vara Jasper, som charmerar både killar som tjejer. Han har ett fascinerande sett i denna filmen som fångar en starkt och man både skratt med honom och känner för honom.. Samt att humorn i filmen har höjts och Bellas och Charlies sexsnack är en klassiker som får alla att släppa taget av den spända stämningen... Ännu ett mänskligt ögonblick som förvånar mig till att vara en favorit del är Jessicas tal under graduation... Ett mänskligt ögonblick som tilltalar alla och får folk att relatera till Bella - killar som tjejer, de inser att trots att Bella nu lever i den overkliga världen av vampyrer och varulvar så är hon också en normal tjej som lever ett normalt liv i slutändan.. och dem börjar få förståelse för både hennes kärlek till sin nya familj .. som sitt vanliga liv..

Jaspers, Rosalies och varulvarnas flashbacks är några starka favoriter i filmen som har funnit en spänning för alla i publiken.. Förståelse men samt en annorlunda sida. Både Jackson Rathbone(Jasper) och Nikki Reed(Rosalie) knockar absolut ut allt skådespeleri under sina flashbacks då det går vibrationer i luften under deras berättelser.. Det enda som fattas är Emmetts bakgrund som ändå lyckas lysa igenom och få alla killar att le lite hemligt under filmen när han drar sina avslappnade kommentarer..

Våldet i filmen har dessutom ökat. Killarna imponeras och tjejerna som ibland inte gillar action finner sig också att spänna sig under action-scenerna (som faktiskt, gjort filmen så extremt mycket bättre).

Slutet är en klar favorit.. Bellas tal. Då man förstår att när hon i början av twilight säger "I know what I want" får en helt annan innebörd.. Då hon verkligen gått igenom tillräckligt för att faktiskt förstå..

Folk diskuterar kring denna film, både killar och tjejer.. och så många har funnit en helt annan förståelse.

Så ett tips  - kille som tjej. Se den.

Nu har jag en lång jobbdag framför mig imorgon och behöver all vila jag kan få, men jag har haft en väldigt bra dag. Vilade mestadels av dagen och åkte sedan till Trelleborg med Linus där han bjöd på middag och vi sedan hann ta igen lite förlorad tid.. Vi åkte inom trelleborgs reveny för att se lite av en teater där en vän till oss spelar i ett band och det slutade väldigt trevligt. En fulländad dag där jag fann mig att le mestadels av tiden.

Sommaren 2010 visar sig vara bra trots allt..(knock on wood) .. och jag hoppas det håller i sig, för det finns så mycket att se fram emot!

Annars önskar jag er en god natts sömn och en trevlig helg=)

Kommentera

Publiceras ej