Vad händer?

0kommentarer

Så dem senaste dagarna har det varit så fruktansvärt dåligt med uppdatering, mestadels för att det hänt en massa grejer och jag har umgåtts med människor, hahaha, jo, man umgås ju med människor antagligen och inte hundar ..
hur som helst..
Jag tänkte förklara lite.. vart var jag sist egentligen?
Hmm ...
Jo, det var väl någonting kring onsdags?
När Peter lagade mat och så?
Jo .. Och sen blev det torsdag, nyår! Och jag vaknar med min fina Matilda bredvid mig, lite tidigare än väntat men tillslut gick vi upp och gjorde oss i ordning och sedan hämtade Dennis och Choffe oss så åkte vi till Toppen och gjorde några ärenden , därinne springer vi även på Lukas och Mike! Efter någon timme åkte vi hem till Matilda där vi bara låg och gjorde ingenting fram till klockan fem .. (då började jag säga till Matilda att vi skulle göra oss i ordning eftersom vi skulle vara borta 7!) " Men Nej säger matilda då! Klockan var ju bara fem" .. Så en timme senare börjar vi göra oss i ordning .. och vi fixar, sminkar, plattar håret, kryllar håret, tar på oss och springer upp och ned och fram och tillbaka .. och tillslut, prick 7 är jag klar.. Men nej, då är inte lilla Tilda färdig.. Så hon springer ut och in, upp och ned och efter en halvtimme är hon färdig.. Haha, alltså kom vi omkring 40 minuter försent.. Matilda, tidsoptimist!
Hur som helst så var vi hemma hos Lina två minuter senare där Madde, Lina och Maria väntade! De hade dukat upp jättefint, gjort både förrätt, middag och efterrätt + bål och satt upp chips och grejer, så otroligt mysigt! Det blev laxmacka till förrätt, mmmm, ni kan tro att jag njöt! Och efter det blev det potatis med kycklingfilé och bearnaisesås (min favorit) så vi åt oss mätta och åt en mumsig kladdkaka med jordgubbar till efterrätt:) Sen spelade vi  "Med andra ord" (som faktiskt är ett jäkligt roligt spel) och bara njöt av varandras sällskap! Runt kvart över 10 tog vi bussen till stan .. Haha, en rolig runda där också!Och när vi väl var framme i Malmö skulle vi ta en buss som vi missade och fick ta taxi till stället vi skulle va på och direkt när vi kommer dit gick vi till en park och några minuter senare räknade vi ner.. "5 minuter kvar! "  .. Jag tog upp telefonen och ringde min goe vän Peter för att önska honom gott nytt! Men under tiden vi pratar börjar folk räkna ned .. "1 minuter kvaaaar!" och plötsligt slår himlen omkring oss upp i raketer. Hahah, var en jäääkla känsla där vi stod! Hade iallafall min lilla ängel Matilda att pussas med på tolvslaget! Och plötsligt var det nyår.. alltså ett nytt år.. inte "Sommar 09" utan "sommar 2010!" Faan alltså, nytt år! Det kommer bli så bra! Jag tror inte på nyårslöften men fram till Juni denna sommaren ska mitt liv ha förändrats.
1.Jag ska gå ned så mycket som jag verkligen vill gå ned till i sommar, så pass mycket att jag kan gå på stranden!
2.No more cigarettes, inget feströkande - ingenting!
3.Till sommaren ska jag ha självförtroende nog till att ta intiativ till att prata med killar, våga flörta - förhoppningsvis har jag även förhållande.
Det är vad jag siktar mot än så länge!
Men kvällen var inte slut än!
När klockan blev två hade en av killarna på festen druckit lite för mycket och vi var tvugna att ta honom hem så det blev taxi till södervärn och sedan bussen därifrån ..(vi hade en jäkla tur kan jag säga för att vår sista buss gick inom bara ett par minuter). Tyvärr höll han sig inte helt innanför påsen så det luktade inte gott i bussen kan jag lova..  Runt 4 var vi i Höllviken och jag åkte för att träffa Peter! Och det fullgjorde min dag, min goe vän Peter! Han betyder så mycket!
Det var alltså en helt okej nyår, nya människor, massa kramar och bara en skön dag! Jag är nöjd och känner mig veeerkligen lycklig!
Så jag avslutade det nya året med det bästa och jag börjar det nya med ordet Lycklig!
Och precis så ska det va!

Igår blev det en mer lugn dag. Jag var med min söta Matilda och den helt underbara LukasMärtas  Café först och sedan köpte vi hem vingar, gjorde oss i ordning och åkte hem till Matto så att hon kunde fixa sig där. Men sen blev det ändrade planer, jaaddå, det blev nämligen "Sherlock Holmes" tack vare Mike som hade 4 bokade biljetter, så klockan nio såg vi den och den var rätt bra. Jag var väl inte på rätt humör för att se den, jag frös och var trött och hade huvudvärk, men jag gillade huvudkaraktären, jag jämförde honom med V ifrån V for Vendetta ett par gånger:)
Absolut sevärd, men jag tror inte det är en film jag ser mer än en gång:)
Efter det åkte vi hem till Matto igen och såg "Happy Feet" .. från en film till en annan ,men den filmen tycker jag om lika mycket vartenda gång jag ser den:) Sen var klockan mycket, jag var hemma runt 3 och mina ögonlockar höll sig inte uppe längre.
Nu vaknade jag 12 idag och har fått sova ut det jag behöver tror jag.. Min lilla Matilda ligger just nu och sover i min säng och snart kommer Josefin så ska jag göra mig i ordning och sedan ska vi på 18-års fest .. Veronica fyller nämligen 18 idag!Grattiiiis!
Så alltså händer det en massa..
Men det bästa är att jag har börjat det nya året med att känna mig. L Y C K L I G.

Kommentera

Publiceras ej