Totalt onödig dag!

0kommentarer

Så det blev en onödig dag idag, men dem dagarna händer väl dem också '
Lukas hämtade mig runt halv 8, så åkte vi in till stan .. men väl på skolan ser vi hur tomt det ser ut, så jag smsar alla i min klass och får till svar att ingen är där.. Alla är fortfarande hemma och den ena säger att vi börjar 9 och den andra 10 .. Förvirrande. Sen får Lucas ett meddelande om att hans lektion är inställd så han börjar inte förrän klockan 12. Skrattretande skrattade vi åt att vi åkt in i total onödan men gick och tog oss en fika och när vi väl sitter där så ringer min telefon så är det en kille i min klass och berättar att vi har mattelektion.. vi började 8 ändå, jag var inne i tid.. men det visade sig enbart vara 4 stycken som kom. Så när jag kom dit i sista sekunden sade läraren att det var okej och att vi skulle ta igen det nästa lektion.. och sen slutade vi. Så Lukas körde mig hem och väl hemma hos mig bestämde vi oss för att vänta på Matilda och under tiden tänkte vi underhålla oss med Hipp hipp... så jag letar igen alllllla filmer hos mamma och hittar inte den, då åker vi till pappa och letar där.. neeepp, inte där heller.. så vi bestämmer oss frö att se någon annan film och när jag väl tar det fordralet till den filmen och öppnar så   - tadaaa - där i låg Hipp Hipp! Så vi satte på den och efter omkring.. 20 minuter hade jag börjat slumra till. Tydligen hade jag sagt "Mm, det är så skönt och blunda" och sen hade jag somnat djupt! Inte så konstigt att jag var trött.. Jag sov ingenting i natt, jag låg bara och vred mig och skrattade tillslut åt mig själv för jag var så trött men okapabel till att sova. När klockan väl ringde klockan 6 tog jag en dusch och drog kaffe.. och nu har dagen gått och jag sov väl i omkring 2,5 timme medan Lukas såg klaart HippHipp .. (trodde jag iallafall men när jag vaknade så hade han somnat han också) haha(a) efter att jag skalat potatis och lite sådant åkte vi en runda till BK och sedan sade vi hejdå och nu ligger jag här hemma, funderar på att se Braveheart och göra läxa - fast jag gör nog inget av det, ska ringa Jonas och fråga om han vill hitta på något:)

Imorgon är det skola igen, och jag tror det är en mer seriös dag.. Vi går ifrån 9 - 13 om jag hörde rätt. Hm .. ska bli intressant och se hur det blir:) Hoppas på att få sova i nattttt!

Kommentera

Publiceras ej