Pearl Harbor..

0kommentarer

Goo'kväll allihopa, .
Idag har varit ännu en normal dag, vilket är ganska skönt, att kunna ha ett vanligt liv och känna sig normal med det. Däremot har jag mindre tid till att skriva, jag finner ingenting som jag bara känner "åååh" .. och börjar skriva ned till och det känns jobbigt.. att inte ha någonting att .. dela med sig av, att inte ha tankar att fundera över.. för det är inte jag. Men jag antar att livet har sina sådana här tillfällen och jag mår ändå bra om dagarna och är så lycklig över människorna i mitt liv.. så jag kanske ska låta det vara såhär ett tag och sedan låta det komma som det vill?

När jag kom hem tog jag det bara lugnt, gick igenom lite läxa och sov en stund. Haha, min mamma ringde när jag sov och jag svarade.. Hon berättade att hon var påväg hem när jag utbrast "Men mamma, du kan inte åka hem, du börjar nu!" och hon blev helt förvirrad och svarade med ett "va?" "Ja, mamma, det är fredag! Jag börjar skolan nu och du ska till jobbet".... "Vad pratar du om Louise?  Klockan är fem och jag är påväg hem. Det är inte fredag" "jo, det är det visst". "Nej, det är torsdag"... och bam! Då vaknade jag till på riktigt.  Haha, mamma lade på mer förvirrad än jag och jag fick förklara för henne att jag hade somnat och trott att det var fredag morgon när hon ringde..

Hela kvällen har jag legat i min säng och försökt göra klart mitt religionsarbete och det har gått mindre bra men nu är jag nästintill klar, förutom etik och moral och analysen .. men det hinner jag göra på lektionen imorgon.

Det blev även en runda hem till Matilda, där kvällen spenderades med hennes pojkvän Lukas och hennes killkompis Nippe!  Myyyyyyyyyysigt! och lite jjooolit!

Nu tänkte jag lägga mig och se klart Pearl Harbor.. Jag har sett den två gånger idag och är fortfarande lika emotionell för den. Eller det har jag alltid varit.. Det är en sådan film som är så speciellt gjord att när man är ser den kommer den alltid vara lika bra.. lika vacker, kraftfull och jobbig.. Och sedan ska jag försöka sova gott. Vilket jag även tycker att ni fantastiska läsare ska göra.

Sweet dreams.
Ms L.

Kommentera

Publiceras ej