Life changing.

0kommentarer

I en lång tid har jag fått tips av min mamma och hennes väninnor kring filmer och en film som de alla har sagt att jag ska se är  "Green Fried tomatoes" .. och döm inte en bok av omslaget, likadant är det här.. Döm inte filmen efter namnet.  Och redan tio minuter in i filmen förstod jag att detta var just en sådan film jag skulle älska. Både lite gammal dags, med innebörd och ändå ... något nytt. Och filmen är väldigt överväldigande, det sker ständigt tunga saker för huvudrollerna - dödsfall av tåg, kvinnor som blir slagna av män, vita som hatade (ursäkta uttrycket) "negrar" och sjukdomar.. Vardagliga saker.. Men den hade också uppskott av sådan extrem lycka att jag inte kunde undgå att le. Jag log, grät, skrattade och kände mig bli ledsen igen.. Jag låg i soffan medan Lukas och Matilda sov och de hörde mig skratta i ena sekunden och snyfta till i andra.. De såg på mig och såg mig le med tårar i ögonen och ändrade mig sedan till chock.. Det var en våg av emotionella känslor och den gav mig väldigt mycket känslor på en gång.
Huvudrollen är även en person jag väldigt mycket.. Kan känna igen mig i. Hon har ätproblem, stora och för någon anledning kan hon inte sluta men hon vet inte varför.. Men plötsligt träffar hon någon - via ödet - som ändrar hennes liv föralltid. Denna personen sätter upp en spegel framför henne och plötsligt ser hon såg sig själv .. och vad hände?
Hon ändrade sig.
Och för mig var det en livsändring för jag förstod att alla människor i min omgivning spelar roll och jag förstod att det en dag kommer komma en människa till mig också som kommer finnas i min närhet varje dag och göra en sådan stor förändring i mitt liv att det kommer ta en evighet att ta sig ur .. och den förändringen kommer också finnas med i min historia.. Men varför vänta livet ut.. när jag egentligen kan ta steget själv?
Jag ska se denna filmen om och om igen till den dagen jag kan se mig själv i spegeln och se en förändring.
För denna är för mig, en av de mest livsförändrade filmerna jag någonsin har sett.
Se den så förstår ni vad jag menar (vill ni inte hyra den eller ladda ner den, så se den på youtube.. den finns där i delar men kvaliten är bra)   =)
Det är en otroligt vacker film och så väldigt unik, men för mig - lifechanging.

Sov gott mina vänner.

Kommentera

Publiceras ej