Fredag..

0kommentarer

Good evening.
It's finally friday, great with weekend huh?

Jag har haft en vanlig skoldag, helt okej den också bortsett från misslyckandet med mitt arbete. Gjorde klart det i skolan och skulle precis skriva ut det då det visade sig att färgpatronen var slut.. när jag skulle skriva på en annan skrivare hade jag glömt spara arbetet.. suck, så får börja om ..
Efter skolan gick jag och Lukas och hälsade på Matilda och körde sedan hem .. och gissa vad som enbart händer oss?
Vi kör på vägen, E6an när det plötsligt smäller till och bilen börjar svida i ljudet..
Vi kör in till kanten och ser ett söndrat däck, alltså punka.. hah, heeeeelt klart att det ska hända oss!
Men pappa hämtade mig så att jag hann till frisören .. jag färgade håret idag, blonda slingor, det blev jättebra, ser direkt skillnad i mitt ansikte så ska hålla det blondt nu ..
Resten av dagen tog jag bara det lugnt, jag är ensam hemma i helgen - vilket är något av det bästa jag vet - så jag har varit och gjort några småärenden - handlat mat och liknande..
Just nu ligger jag i soffan och ser New moon .. Tar ett citat ifrån Breaking Dawn för att beskriva hur jag känner just nu ..

"I felt my face working, trying to find the expression that went with the grief inside. My eyes felt strange and dry; they blinked against the uncomfortable feeling. I bit my lip. When I took my next breath, the air hitched in my throat, like I was choking on it. So this is how it felt to cry without tears"..

Om någon timme kommer Matilda och Lukas och sedan blir det en myskväll resten av kvällen med dem.. Matilda ska sova här, så det kommer bli mysigt det också. Frida tittade också in, underbara frida, och det är så skönt att ha henne hemma.. förhoppningsvis kommer hon förbi en stund senare också.

So.. that's how my weekend starts, hur börjar den för er? Något annorlunda men roligt?


have nice weekend.

Kommentera

Publiceras ej