Roadtrip, Vallåsen & Skidoooor!

0kommentarer

Det är snart midnatt och jag borde egentligen sova men oj oj oj vad det har hänt saker denna veckan!
Jag har varit sen med uppdateringar pga både lathet och pga saker jag har haft att göra!
Under hela veckan har jag både gått i skolan och efteråt åkt och jobbat hela dagarna!
Om jag inte har berättat det så planerar jag och några vänner att köra en sista minuten resa till Spanien i sommar (kanske konstigt att planera eftersom man borde ta det i sista sekund, men man måste planera för att få ihop pengar ju och just nu är vi ett gäng på 9 personer som planerar att åka!)
Jag har ett jobb där jag städar vartenda tisdag och tjänar ihop lite fickpengar och sedan har jag "fått ett nytt jobb"nu där jag jobbar onsdag,torsdag och fredag! Dock är det inte säkert att jag får jobbet vartenda vecka man när det behövs så rings jag in - vilket är super!)

Nu ska jag köra en kort sammanfattning av småsaker som har hänt i veckan!
I tisdags blev det först skola och sedan jobb! Efter jobbet kom min vän Peter hem till mig och höll mig och min familj sällskap när vi åt middag, snackade lite skit och bara umgicks. Efter det såg vi filmen "Law Abiding Citizen" - en riktigt bra film om en man som ser sin fru och dotter bli våldtagna och mördade framför sig och får sedan hämnd som visar hur staten agerar och liknande - en mycket sevärd film och helbra kväll!

Onsdagen gick fort - genom stress,panik och ångest..
Jag hade en väldigt jobbig dag och kände hur allting tappade betydelse. Ingenting tillfredsställde mig och ingenting fick mig lugn eller glad.. Jag sprang omkring, förvirrad och frusterad.. Nära till att bryta ihop och trots att jag kände för att skriva så hade jag inte ork till att göra det. Dagen gick och efter en skoldag och en jobbdag, ett bad och lite småsaker så gick ingenting och paniken satt kvar i halsen. När pappa tillslut tittade på mig och sade "Du är riktigt knäpp Louise.. vad håller du på med?" kände jag paniken stiga men jag stannade upp.. Men när han såg blicken jag gav honom så tittade han på mig och jag kände oron i hans röst.. "Vad är det Louise? Snälla, vad är det?" ..Jag ville skrika ut "JAG VET INTE. TA BORT DET. FÅ BORT DET. JAG VET INTE. JAG VET INTE" men det var som en spärr i halsen och jag kunde inget annat än att se på honom. Resten av onsdagen gick och jag har till och med minnesluckor över vad som hände den dagen.. Men tillslut fick jag ut bilderna jag ska ha på min vägg - omkring 30 bilder och med lite musik  till det blev jag plötsligt.. lugn .. Natten blev ännu värre.

Torsdagen kom och det blev en kortskoldag, en hel jobb dag och lite goa arbetskamrater som jag blir på bra humör av! Och efter det åkte jag hem till pappa för att ta med saker jag behövde inför lördagen och åkte sedan hem till mamma där vi åt lite goa mackor och bara mös resten av kvällen!

Idag är det fredag och jag har både gått i skolan och jobbat - känns jättebra! Det är en helt annan känsla att jobba - jag vet inte om det är för inkomsten eller för att det faktiskt är så att arbetskamraterna ger helt andra vibrationer.. Idag hade vi t.ex. fredagsmys på jobbet och vi köpte hamburgare och blev även bjudna på äpplekaka till kaffet! Efter jobbet blev det dock lite stress.. Jag fick skynda mig hem och ta en fika med Amanda och Danni och sedan hämtade Micke oss så åkte vi hem till mig för att göra oss i ordning - hämta ut biobiljetter - hämta Lukas - åka tillbaka till cafét för att hämta vantar och sedan skulle vi också köpa maten vi behövde till imorgon på tio minuter! Men vi hann precis.. Så Danni och Amanda gick på ett håll med Lukas,jag,Micke,Per och Mikke såg "Percy Jackson - the lightning theif" och jag måste säga att jag verkligen var besviken på denna filmen! Vi låg vikta av skratt flera gånger och det var både dåligt skådespeleri och en dåligt gjord film - inte trovärdigt och .. ja, rättade sagt löjligt.. Det kunde lika bra ha varit en "Gör narr av Scary movie" film .. Den var väldigt förutsägbar. Synd men vi fick oss några goa skratt...   "bääääääää"! Hahah!
Efter filmen mötte vi Danni och Amanda igen och så tog vi oss en liten men awesome roadtrip till Lockarp för lite nattamat och jag måste säga att detta var den bästa kvällen på länge! Jag har haft överskottsenergi hela kvällen - men jag har inte varit ensam - vi har dragit de mest torra skämten och legat vikta i skratt! Vi har skrattat tills vi fått kramp i magen och vi har verkligen skrattat - heeeela tiden! Helt underbart!Det har verkligen varit en riktigt,riktigt,riktigt rolig och fantastisk kväll!
Det blev även en snabbtitt hos Macke där vi hälsade på Viktor och Markus och sedan körde vi Amanda till bussen och sedan åkte vi hem och nu ligger jag här - helt slut trots att jag känner mig ganska pigg - antagligen för att jag ska upp om 6 timmar och åka till VALLÅSEN med riktigt goa människor!
Jag har ingen kamera så det blir inga bilder ifrån mig men "foto-Micke" har med sina så ni kan räkna med några kassa bilder imorgon eller övermorgon;D

Jag får nog ta tillbaka att det skulle bli en kort sammanfattning, ändå kan man inte riktigt beskriva kvällen vi har haft! Hahah!
Men nu måste jag sova - tagga - tills morgondagen!
Klockan 7 imorgonbitti kör jag,Danni,Lukas och Micke till Vallåsen där vi spenderar dagen tills dem stänger och åker skidor - det ska bli riiiiiktigt skönt! Att åka skidor är nog en av de härligaste känslorna man faktiskt kan ha!
Vi har köpt med oss lite goa saker och har en engångsgrill och korv med bröd med oss och sedan köper man ju lite småsaker på vägen så allting kommer bli .. SUPER! om det ordet räcker?

Jag tycker ni andra ska sova gott och ha en riktigt härlig helg och är ni på vallåsen så slå en pling så söker jag upp er i backen - ni kan ju börja med att leta efter mig i barnbacken, hahah!

Annars.. finns det någonting jag tänkt på den senaste tiden. När jag gick på bussen i Höllviken häromdagen(där jag bor) så gick jag fram med ett leende till busschauffören och sade "Hej" och han tittade förvånat på mig och log upp och sade
- "De två tjejerna - dem bara gick på, hälsa inte - du hälsa - du väluppfostrad! Och det värmer när någon säger hej! Vi sitter här hela dagarna och folk kan inte bemöda sig med att säga hej, så tack,tack och hej! Du är en bra tjej!"
Jag kände mig lite dum eftersom de två tjejerna var mina vänner men samtidigt så värmde det att ett litet "Hej" kunde göra någons dag.. och nu har jag tre dagar i rad gjort samma sak på alla bussar jag har gått på och vartenda gång har busschaufförerna brustit upp i ett leende och svarat
- "Amen Hallå" eller sätt förvånade ut!
Och det är underbart och veta att man kan göra en liten liten liten skillnad för en människa! Tänk på vilket skit jobb deom egentligen har.. Folk som är otrevliga, berusade, kaxiga eller bara totalt ignoratna.. Det är inte ett sådant lätt jobb som man tror och tänk på att dem faktiskt kör varje dag året om! Visa lite uppskattning med ett enkelt "Hej" och ett litet leende - det kan göra hela deras dag!
Jag vet själv hur det känns när min "arbetskamrat" gick fram till mig häromdagenoch sade.. -"Louise? Har du pojkvän?"
-"Nej, svarade jag och log försiktigt"
-" Du är en väldigt, väldigt, väldigt söt tjej" och jag som knappt känner henne blev generad och tog blicken i golvet.
-"Ehm, tack .. tack så jättemycket" och trots att komplimanger är svårt att ta emot så visste jag att hon menade det på sättet hon sade det på och det värmde och resten av dagen gick jag omkring och kände ett litet leende värma på ett litet ställe.
Så tänk på det - om ni har en dålig dag eller om ni bara mår skit, så kanske någon annan också har det och ett litet leende eller ett litet ord som "Hej" kan lysa upp den personens dag.. Man kan inte göra något för alla, men man kan alltid göra någonting för någon..

Uppskatta småsaker!

God natt.
Sov gott=)

Kommentera

Publiceras ej