Party,party..

0kommentarer

Så det blev fredag och det var dags för helg och det blev precis som planerat, dagen gick och vi fixade till hemma hos mig, dukade och gjorde oss i ordning och åkte och handlade med killarna som sedan åkte hem för att fixa sig.. När de kom tillbaka gjorde de middagen (mmmh, vilken lyx med killar som gör mat. det händer inte allt för ofta!)
God tacos blev det iallafall och efter en mysig middag fortsatte kvällen och Jonas gjorde oss sällskap.. Haha, hur resten av kvällen sedan ska beskrivas i ord vet jag inte riktigt, men det var verkligen en riktigt bra kväll med riktigt härliga människor! Måste göras om igen.. med vissa undantag!(Finns alltid något man kan lära sig av..)
Eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska beskriva kvällen i ord så får jag lägga in dem som bilder och låta er avgöra själva=) Men jag måste säga, att det finns nog en mening med allt som händer.. och för en viss anledning kommer det vid vissa tillfällen nya människor in i mitt liv.. Människor som jag är väldigt tacksam över att ha. Som när jag nu träffat nya människor i min klass så var det något med dem som gjorde att jag blev trygg och mådde bättre än på länge .. och efter en tid kom man närmare och närmare varandra .. och tillslut fann man personer som man släppte nära inpå, delvis som jag lyckligtvis har nu .. Danielle och Amanda. Två tjejer som jag kan släppa allt med, jag kan bli absolut rå.. jag kan bli absolut galen.. jag kan bli så extremt ledsen.. och vi kan få sådana extrema skrattanfall. Vi kan prata, vi kan skratta.. vi ställer upp, i vårt och torrt och att veta att sådana vänner finns, och att veta att vi när som helst har det lika roligt.. Det är den vänskapen som gör det värt det. Och nu .. kom det in en gammal bekant i mitt liv, Johan, haha.. och det roliga är att han har vissa minnen av mig, alltså saker som skedde för omkring 4 år sedan.. Haha, han kommer nästintill ihåg dem i detalj(och jag kommer tyvärr inte ihåg överhuvudtaget eftersom mina tankar vid de tillfällena var på helt andra håll) .. men jag är glad över att han inte lärde känna mig då trots att han såg mig, utan jag är glad över att han istället lär känna mig som den jag är idag.. För det är så olika människor.. så det måste finnas en anledning till att han såg mig då, en anledning till att vi inte blev vänner då och en anledning till vi "funnit" varandra nu.. och det bästa av allt, är och känna hur bra vänner man kan bli direkt med vissa personer .. Ibland klickar man bara och ibland bara vet man att vissa människor kommer få betydelse.. Så jag är väldigt glad över det jag har nu .. och dessa nya bekantskaperna.. alla nya människor som kommer in i mitt liv, har den senaste tiden fått större betydelse än jag kunde föreställa mig.. så kanske det är anledningen till att jag skulle gå igenom det jag gått igenom, för att finna.. rätt vänner. Och vi vet alla, att dem äkta.. är dem som gör livet värt det.

Nu är det lördag och jag sitter hemma hos min mamma, ensam hemma (vilket jag också älskar..) och bläddrar mellan olika kanaler.. Ångest över att det inte finns någonting bra på tv. Jag försökte se lite på Melodifestivalen men jag stängde av ljudet så fort någon skulle sjunga och hon .."Cristine" eller vad hon nu heter.. alldeles för irriterande, tillgjord och jobbig.. så jag stängde av och har nu spiderman 2 i bakgrunden ,med ljudet avstängt och musik igång på datorn istället.. .Så det är så kvällen verkar se ut för mig, ensam och lugn ..

Hoppas ni har en härlig helg och se till att skaffa några riktigt bra minnen!

Kommentera

Publiceras ej