Kläderna är nu lämnade!

2kommentarer

Idag har varit ännu en snöig och kall dag i Höllviken. Jag gick upp tidigt för att se det vackra månfenomenet och när jag sedan sprang ut i  ett par mysbyxor och en t-shirt slog kylan hårt emot mig. Men jag var bestämd och i en kvart stod jag och letade efter månen. Tillslut förstod jag att den antagligen kommit för långt ned i Skåne för att man skulle kunna se den.. Det sög ju ordentligt. Men lyckligtvis säger folk att det inte var mycket man missade, mer än att det som att ett moln gick över månen.. Har kollat andra fräcka videos på youtube och känner mig nöjd ändå:)

När kylan bitit tag i min kropp så fort så vaknade den till liv och jag lyckades inte somna om. Det var så tidigt på morgonen och jag visste att jag behövde sova ut, men eftersom jag väl var uppe så tidigt så kunde jag lika bra ta vara på det så jag satt i soffan och bara mös av några humoristiska program, vilket inte är likt mig, men jag kände för att skratta lite åt "How I met your mother" och "Two and a half men". När dagen gått kom tillslut stadsmissionen och hämtade de tolv påsarna av kläder jag samlat ihop - naturligtvis inte ensam, utan med er hjälp. Och tack vare er lyckades vi samla ihop tolv fulla påsar av kläder, filtar, strumpor, underkläder, täcken, vantar, jackor, tröjor, byxor.. Ja, allt man kan tänka sig och ALLT som behövs. Jag tackar er tusen gånger om för ert engagemang och för era bidrag. Ni kommer göra enorm skillnad. Mannen från stadsmissionen berättade att filtar, tröjor, skor,strumpor och dylikt kommer gå direkt till dagens uteliggare. Finare saker som fina väskor och finare typ av kläder hamnar i deras butik där människor med mindre pengar kan ta sig och köpa julklappar osv. Medan resten som täcken och sådant kan gå till deras härbergen. Det är fantastiskt. Vi hade en säck fylld med enbart strumpor och underkläder. Fyra påsar med filtar. En påse med skor och resten med kläder. Det är fantastiskt. Jag tackar er tusen gånger om och på grund av stödet ni visat kommer jag hålla på med det här ytterligare en gång då jag samlar ihop fram till i slutet på Februari. Med tanke på att det sjönk till -24 ikväll kan ni bara förstå vad hemlösa kan behöva idag. När jag och Lukas idag stod utanför bion i Malmö stötte vi på tre hemlösa.. och efter att ha stått ute i fem minuter kände jag hur mina fingrar var som istappar. Fruktansvärt.. Så jag är glad över att vi gjort skillnad. Vi kommer förbättra någons liv. Eller ja, någras. Ge er själva en applåd!







Resten av dagen har varit riktigt bra. Jag fick mig tid till ett bad och till att göra mig i ordning i lugn och ro. Sedan bjöd mammas pojkvän på fondue på Millennium - och åh, så gott. Jag åt tills magen höll på att sprängas, men jag åt ändå inte så pass mycket att det inte gick att njuta. Efter middagen hämtade Lukas upp mig så åkte vi till stan och såg "Tron Legacy" i 3D. Det var hans julklapp till mig. Perfekt:) Lite tid med luckyluke och en fräck film! Lukas är verkligen en kille som når alla mina sidor. Jag tänker inte när jag är med honom, utan jag slappnar av och det sjukaste av allt.. Är att vi verkligen alltid har likt roligt. Jag kan må hur som helst och se ut hur som helst med honom. Han är ändå alltid den som jag stannar i samma läge med.. Och idag var läget lika bra som det alltid är. Vi knuffades direkt när vi kom ut ur bilen och efter att jag träffat honom i huvudet med en snöboll fällde han mig och kastade snö över mitt huvud. Jag brast i skratt medan jag försökte springa ikapp honom. Vi kom då överens om att det var kvitt. Och så fortsatte det.. När vi skulle ta ut biljetterna försökte vi båda två ta över platsen med biokortet för att få båda ville få poäng och efter att vi knuffats i flertal minuter och personerna bakom oss började skratta fick lukas in kortet. När han var färdig stod det "Har ni fler biokort?" Jag skrattade och knuffade snabbt bort lukas och satte in mitt också. Bion var toppen. Vi komplimerade huvudrollerna - både en snygg kille och en snygg tjej och riktigt coola effekter. Nu är det bara min julklapp kvar till honom och jag tänker och tänker och tänker fortfarande.. Svårt! Det är ju Lukas man ska handla till.. Underbara lille killen..



Natten kallar. Månen lyser starkt utanför fönstret och talen 00.45 lyser starkt i huvudet på mig, men jag är inte i närheten av trött. Jag önskar jag vore med tanke på att det blir ytterligare en tidig morgon imorgon..

Uppdaterar då!
Pusspuss.

Louise.


2 kommentarer

Bengt Andersson

22 Dec 2010 14:22

Hej Louise.

Du har gjort ett fantastiskt jobb i att samla in kläder m.m. till Skåne Stadsmission! Ett stort Tack till dig och till alla som hjälpt till genom att skänka kläder, filtar och annat! Det kommer väl till pass i vinterkylan för besökarna på Café David i Malmö! Tack!



Med hälsning om en

God Jul och ett

Gott Nytt År!

Bengt Andersson

Volontärsamordnare på Skåne Stadsmission

Alexandra

27 Dec 2010 16:29

Way to go! Härligt initiativ att samla in kläder och sånt :D

Kommentera

Publiceras ej