Jobbig dag..

0kommentarer

När man verkligen känner att vintern tar över börjar kroppen kännas tung. Att då vakna klockan 6 på morgonen är ren pina. Det spelar ingen roll hur tidigt man lägger sig, tyngden på morgonen är alltid extra jobbig. Och idag var det jobbigare än jag trodde. Jag var uppe halv sex och har sedan varit i skolan fram till klockan 18 ikväll.. Så när jag kom hem hade jag knappt ork till middag, men efter en stund bestämde jag mig för att steka en halv påse carbonara bara för att få i mig mer energi. Det tog bort huvudvärken, men jag kunde inte förmå mig själv att inte ta ett bad. Så efter en liten middag och ett långt bad har jag äntligen blivit färdig. När jag sedan satte mig för att skriva var energin fortfarande låg så jag kurade ned mig under täcket och satte igång Eclipse. Och nu sitter jag och är färdig med allt extra material. Det var inte lika spännande förra gången. Jag antar att jag växer ifrån den passionen jag hade.. Vilket drar mig till dagens ämne.

Dag 04 – Vad är kärlek?

Jag drog upp kärlek häromdagen så tänker fatta mig kort.

Jag satt och kollade på Eclipse extra material precis och såg delen ifrån fan-eventet i Stockholm. Jag var ju där i somras.. med 10000 andra fans. Och när jag satt här ikväll och såg det på tvn.. så frågade jag bara mig själv "Vad i helvete... gjorde jag där? Vad .. tänkte jag på liksom? "
Och det är inte det.. att det har att göra med skådespelarna eller filmen eller böckerna.. men man åkte dit för att se skådespelarna - och jaa, det var skitfräckt att vara så jäkla nära.. och jag fick äntligen komma till Stockholm. Men att sitta där och skrika var ingenting som intresserade mig.. och därför passade man nog inte riktigt in bland de 9999 andra personerna som dessutom var yngre än en själv.. Och det är lite synd, för det är anledningen till att historien missuppfattas av folk.. På grund av publiken som syns.. Men så tänkte jag efter lite.. Det finns olika sorters kärlek. Det kanske har lite med åldrande och göra, men ändå inte.. Jag är snart 18 år och känner fortfarande passion för twilight.. - men det kanske är för att jag uppfattar historien på ett annat sätt än en 13åring..

Jag har varit helt förälskad i pirates of the caribbean och i olika skådespelare. Jag har varit helkär i Tokio hotel och deras musik.. och jag föll sedan för Twilight. Många himlar med ögonen när man nämner det och jag tycker det är konstigt, men är aldrig förvånad eftersom jag alltid har varit del av de ämnena som blivit störst och.. missuppfattats?  Eller vad man nu säger.. . Det kanske talar för sig själv för jag har aldrig brytt mig och jag tror det är för att jag aldrig betett mig som några av de mega hardcore-fansen.. men har ändå haft en extrem passion och för mig är det en sorts kärlek. Så kärlek kan vara mycket.. Det kan vara en hobby eller ett intresse.. Och det kan vara en relation.. och det kan vara kärlek till någon man beundrar.. Kärlek är något som alltid står ut extra och som alltid tilltalar en på en mer personlig plan. Så vad din omgivning än tycker om, gör inte narr av dem.. Tänk på vad du själv har passion för som folk kanske inte förstå.. och uppskatta det istället - för alla har något som är extra viktigt för en. Och det är vad kärlek är.. iallafall för mig.

Allt som allt, var det här som fan-eventet innehöll.. Skrik;

Kommentera

Publiceras ej