First day of school!

0kommentarer

(Bild ifrån balen i 9an..)

Det har varit en seg dag idag. Jag vaknade flera gånger i natt av att jag trodde det haglade is in i rummet, men det var bara som täcket åkt av och regnet vräkte ned på fönstret. Jag somnade om och kröp ner under täcket och lade märke till att sängen kändes extra stor och eftersom jag frös kände jag mig nästan lite extra ensam. När jag vaknade ett par timmar senare gick jag ned och gjorde brunch. Regnet vräkte ned och nyheterna hyste om hur översvämningar skedde överallt men när jag såg ut genom fönstret såg det ut som vanligt regn, bara att det vräkte ned lite extra hårt.

Dagen gick och jag kände egentligen inte alls för att åka till Bea. Men när Steffie kom klockan 3 stod jag redo och hoppade in i bilen för att njuta av en dag med Bea. När Steffie stannar utanför Bea så sitter och Helen och spelar kort. De hade precis bakat negerbollar - ja , så heter det - så Steffie högg in och drog fram tallriken till oss andra. Så resten av dagen satt vi där tills Beas mamma kom hem och då kommer hon förtvivlat hem då hennes cykel precis blivit stulen - hennes och beas på cykel har blivit stulna denna månaden! Så jäkla galet.. Så efter att jag och Bea cyklat och handlat lite mat ställde vi oss och lagade tacos och när Bea ser på mig och säger "Vad håller du på med?" så tittar jag på köttfärsen jag höll på att hälla över på stekjärnet.
"Vaddå?"
Hon tog genast över och hällde tillbaka köttet och hällde sedan på smör i stekjärnet.
- Detta gör man först Louise, sade hon bestämt. Och sedan hällde hon på köttfärsen igen.
- Skär du grönsakerna så fixar jag detta!
Jag gjorde som hon sa och insåg att jag kanske inte var något vidare på matlagning ändå..

Sedan gick kvällen fort och efter att solen börjat lysa och vi cyklat en runda spelade vi kort tills klockan slog tio. Då begav jag mig hem och har nu förberett för morgondagen. Det är dags för skola. Första skoldagen i tvåan.. Det känns som att det är första dagen jag ska sätta foten på gymnasiet... och jag ser verkligen fram emot det.
Det kommer bli annorlunda i år. Det känner jag på mig.

Nu borde jag försöka blunda och somna in, men adrenalinet pumpar och jag är inte i närheten av trött. Men det kan jag bli. Så god natt.. Imorgon ska jag ge så mycket uppdateringar jag kan.

So I'll see you then.
L.

Kommentera

Publiceras ej