Projekt viktminskning!

0kommentarer

Så jag sa igår att jag skulle se "Julia and Jolie" .. and I did. En fantastisk film - upplyftande och rolig men fick mig ändå att släppa ett visst antal tårar. En absolut sevärd film - åtminstone för tjejer/kvinnor. Meryl Streep gör en fantastisk utomstående roll och får en att både fascineras och förundras!  Och den gav en väldig inspiration. Jag har inte kunnat släppa den på hela dagen, jag har både tänkt och pratat om filmen hela dagen ..  och..  Den har gett mig en idé. I filmen börjar Julie en blogg där hon ger sig själv en utmaning - på 365 dagar ska hon laga 574 maträtter, så jag tänker ta efter hennes utmaning.
Länge har jag velat gå ned i vikt - utan ett visst mål till när eller hur och viljan har väl inte varit lika stark som jag har velat.. Men nu har jag ett mål. Spanien resan som kommer sista veckan i Juli. På 110 dagar tänker jag gå ned 10 kilo.
Och denna gången kommer det inte bli.. "jag tänker.. jag ska.. jag vill"... Utan nu har jag ett mål och det är att gå ned 10 kilo till resan till Spanien ... Jag tänker prova denna förändringen, jag tänker försöka och jag ska lyckas.
Dag 1.
Bortsett från att jag gick 4 km igår och spelade tre svettiga rundor på Laserdome så börjar min start på denna resan idag. Och idag gick jag direkt upp och gjorde mig en fullkornsmacka med ost och efter det gick jag en lång runda med min vovvsing Tindra och därefter drog jag direkt på mig mina träningskläder och körde Nintendo Wii fit - och kanske det låter löjligt men det är precis samma träning som det är på ett pass på gymmet och tro mig - det känns. I nästan två och en halv timme höll jag på med fiit och sedan ringde pappa så var det dags för jobb - och bara där blir det nästintill ett träningspass - att städa två våningar är faktiskt ansträngade och svettigt. Och direkt efter det åkte jag hem och gjorde yoga - en perfekt avslutning på en dags träning, det hjälper kroppen slappna av. Men efter det blev det en runda till byn - jag handlade först mat...
Till middag blev det: Kycklingsallad samt en liten tallrik av Spaghetti och korv(Att korv och spaghetti inte är bra , det vet jag - men har man en bror som inte äter sallad så får man ha honom i åtanke också..)
..Sedan gick jag en liten runda med Peter och Danni, vi hyrde film och istället för att handla snacks - som jag vanligtvis alltid gör så köpte jag morötter och dippa - nyttigare,gott och lätt att äta.
Och nu tänkte jag säga att jag skulle lägga mig i tid för att sova dem timmarna som behövs men tiden flyger förbi nu för tiden och jag har ju trots allt lov - jag kan unna mig lite grann:) ..
Imorgon kommer ni få en fortsätt uppdatering på mina måltider - dock har min träningsverk redan kommit, så om jag tränar imorgon får ni helt enkelt se .... Men projektet är äntligen i gungning...!

(fotografier ifrån dagens promenader)
(Våren är äntligen påväg..)




Kommentera

Publiceras ej