Projekt - Dag 8.

1kommentarer

En fantastisk dag!
Jag vaknade upp och kände att jag verkligen sovit ut ordentligt. Jag somnade redan runt halv tolv igår och vaknade kvart över 7. . Men att jag sov ut gjorde mig ännu tröttare och att fokusera på skolan blev nästan svårare och jobbigt nog gick provet dåligt idag.. Men då får jag bevis
a att jag kan bättre i efterhand.
Jag åt två ägg och en fullkornsmacka till frukost - äggen gjorde jag igårkväll och mackan hade min mamsi gjort åt mig (tack mamma!) så att jag skulle hinna till skolan.. Efter en kort skoldag så blev det några snabba ärenden i byn och sedan åkte jag och Danni hem för att sätta på kaffe.. Och det blev så varmt ute att vi tog fram brassestolarna och solade i flera timmar. När vi legat ett tag så bränd
e det som satan - Danielles färg ifrån thailand måste sitta i för hon fick sträck och blev brun direkt medan jag inte blev riktigt röd förrän efteråt, men skönt är det.. Uppfriskande, varmt och skönt!
När vi solat i ett par timmar så bestämde vi oss för att cykla ned till byn för lite fler ärenden - jag tänkte passa på att gå in en runda på biblioteket men med samma otur som jag alltid har så var det naturligtvis stängt så vi cyklade hemåt igen.. Och efter det solade vi lite extra och sedan skildes vi åt - jag gjorde mig i ordning för middag hemma hos mammas väninna Helena. Det grillades hamburgare och alla barn och vänner och allting var där och det blev en snabb men trevlig middag!
Efter det åkte jag hem för att bara slappna av!  Det känns som att vi haft skola i flera veckor på dessa tre dagarna - bara för att vi har haft så mycket att göra och enbart för att jag varit så nervös om nätterna att jag inte kunnat sova, men nu har jag fått slappna av idag och ägnat mig mer åt att vara ute - och jag har fått färg så det skriker om det, det svider i både panna och på bröstet.. och jag har även rört mig väldigt mycket idag - gått hur mycket som helst samt cyklat fram och tillbaka till byn 6 gånger(det är en bit förstår ni och j
ag slöade inte, utan det var i full fart).. och samma sak tänkte jag göra imorgonbitti.
Det är bra att värmen börjar komma ikapp nu - då börjar man gå ut och nu har jag bestämt mig för att cykla till Höllviken Centrum(där vi tar bussen till skolan) istället för att slöa mig på bussen som går runt Höllviken. 
Nu tänkte jag däremot lägga mig och se ett avsnitt på vampire diaries och sedan sova.. och sedan är det dags för ännu en dag imorgon.. och jag känner verkligen det. Vartenda kväll, när jag rullar ned rullgardinen så känner jag hur ännu en dag har gått förbi.. och vartenda gång jag rullar ned så tittar jag ut genom fönstret - precis som att jag hoppas på någonting.. och vartenda morgon, då jag rullar upp igen ... förväntar jag mig att det ska stå där. " Vad just.."Det" är... vet jag inte. Men jag känner verkligen skillnaden - När en dag passerar och besvikelsen lägger sig till när det är morgon och ett nytt hopp kliver fram...
En dag kanske det står något eller någon, som förvånar en ... och fyller just det där man väntar på.

Sov gott.
Glöm inte att titta under sängen efter monstren!
/L

1 kommentarer

Sanne

16 Apr 2010 12:22

Vad kul med ditt nya projekt.. Hur går det för dig. Du är jätte duktig som kämpar. Ha det bäst. KRAM

Kommentera

Publiceras ej