Done all wrong.

0kommentarer

Jag vaknade av introt på  "Done all wrong" men tryckte snabbt på snooze.. "Nej,nej,nej"..
Klockan var inte mer än tio i sex när klockan ringde, men det tog mig tio sekunder innan sömnen tog över igen. Min största rädsla när jag väl vaknade till en halv timme senare var att jag hade försovit mig - vilket jag nämligen gjorde dagen innan, men när jag insåg att det var en halvtimme tills vi skulle ta bussen så slappnade jag av. Med suddiga ögon drog jag bort en liten bit av gardinen för att se ut - Det var sol men molnigt.
Jag hade lagt fram mina låga jeans och en stickad tröja för att passa dagens ärenden - skola, jobb, handla, laga mat, baka och lite annat..
Utan entusiasm gjorde jag mig snabbt i ordning, platade till det stora, rufsiga håret och sminkade ett tunt lager över ansiktet.
Än en gång var jag jättetrött.. Kanske för att jag sovit för en gångs skull?
Jag har märkt att det är värre när jag väl sover, jag blir som tröttast dagen efter..
Dagen fortsatte och jag mötte Danni på bussen ett par minuter senare. Skoldagen gick snabbt, det skedde inget särskilt utan vi gick på alla våra vanliga lektioner med splittrade känslor över alla klasskamrater, hade ett snabbt möte med vår absolut unika rektor och sedan hjälpte Nikko och Sophie mig med att få tiden att gå. Jag skulle nämligen vänta i en timme i skolan fram tills det var dags för mig att jobba, så som vanligt kom Nikko med några "kebab-kommentarer" och några absolut random skämt samtidigt som jag och Sophie hängde trötta över stolarna..
När tiden väl passerat och det var dags för jobb så blev pappa sen till Entré (där han skulle hämta mig) så jag sprang fundersamt in på Entré för att säga hej till min kusin, i hopp om att hinna innan han kom .. Och det gjorde jag. Lilla Loppan som jag inte träffat på ett bra tag, blev bra överraskad när jag smög in bakom henne och på ett par minuter hann vi ta igen något av de senaste som hänt i våra liv.
När pappa sedan kom, irriterad och stressad så fick jag plötsligt inblick i varför.. Medan han var påväg till mig och skulle hämta mig så var han nära på att krocka, pga någon som låg jämsides om honom och när vi väl kör mot jobbet igen så ser vi en man som kör i motsatt fil och med ett omedelbart stick i magen ser vi bara hur flertal bilar stannar upp och lägger sig längs vägen .. Tur nog verkade ingen olycka ske. Hur vårdslösa kan människor vara egentligen? Helt ärligt?
Tänk på hur ni kör i trafiken människor, ni tycker allihopa att ni kör så himla bra.. men tänk på att det inte alltid handlar om er, utan om andra..
Jobbet gick fort, den lille vovven Norpan och de två stora labradorerna Jack och Betty gjorde mig sällskap under första timmen och sedan kom pappa så tog vi det sista tillsammans.
När jag väl kom hem så hade jag en massa ärenden planerade, men som vanligt blir ingenting bra när jag planerar och det visade sig att vissa grejer bara helt enkelt inte gick. Så jag gjorde bara så att jag köpte hem lite varor och körde på en oavancerad middag - Spaghetti och köttbullar till mig och min lillebror och efter det gjorde Sophie mig sällskap också körde vi på en bakning som jag inte tror blev riktigt lyckad, men jag vet inte än.
Nu har Sophie precis gått, jag har varit ute med min vovve och jag känner mig helt slut, så jag tänkte köra på en snabb dusch och sedan krypa ned under mitt varma täcke..
Imorgon är det onsdag och det betyder att halva veckan har gått.. och det är två dagar kvar... MEN , det är också en väldigt, väldigt speciell dag.......


Fortsättning följer!

Sweet dreams,
MissL.

Kommentera

Publiceras ej