Day 7

0kommentarer

Det är dag 7 av mitt projekt om viktminskning och omkring 100-105 dagar kvar.
Jag har haft en jobbig dag idag - imorse så kändes mina ben som gele och jag har varit helt slut hela dagen. Min dator gick även sönder i natt så jag låg med en klump i magen hela natten men den verkar funka - någorlunda för tillfället.. men jag kan inte längre lägga in bilder eller annat för den hittar inte simkortet och stängs av hela tiden osv. . Småsaker som är viktigt gör sådan stor skillnad och får mig .. orolig. Det finns vissa människor man behöver prata med om dagarna, saker man behöver skriva av sig som enbart vissa människor förstår eller som jag bara behöver skriva för mig själv, eller som här på bloggen  - då jag behöver dela med mig av det jag kan dela med mig om, samt att jag har gamla viktiga texter - som jag nu har sparat på ett annat ställe där jag alltid kan nå dem, däremot är det jobbigare med bilder och så - minnen - som jag är rädd försvinner så jag får hoppas att datorn fixar sig på något mirakulöst sätt..
Annars så håller jag fortfarande på med mitt projekt - mer seriöst och mindre seriöst vissa dagar. Det är svårt, detta jag försöker klara av... Det enorma sötsugen ligger ständigt där men trots att jag bortstått mestadels - speciellt jämfört med vad jag brukar äta - så känns det som att första steget är taget, men sen är det inte allt.. Träningen måste ske och det måste ske ordentligt. Det gäller powerwalk minst fem gånger i veckan och någon liten hemma träning som ett par situps eller winsor pilates som enbart tar tjugo minuter.. plus att jag måste äta rätt - vilket är väldigt svårt. Jag går upp halv 6 vartenda morgon för att ta bussen tio i sju och då är det svårt att för det första hinna äta frukost och göra sig i ordning så istället brukar jag inte göra alls eller så brukar min gulliga mamma hjälpa mig med det.. Dock ska jag försöka göra frukosten kvällen innan, så nu ikväll ska jag göra två ägg och en macka som jag kan äta snabbt imorgonbitti.. och sedan är det tiden - nu när skolan börjat igen så har jag väldigt mycket läxor, prov och projekt som ska göras plus att jag har jobb då och då.. Så det tar väldigt mycket på ens tid och det är väldigt svårt att få in någon timmes träning när man har så mycket att göra..
Tur nog så är mitt jobb som ett träningspass - man anstränger sig i tricpes och biseps,  ben och rumla, armar och svettas som en gris. Sedan ska jag försöka lägga på powerwalk på det men det hinner jag inte idag eftersom jag har ett matteprov imorgon - så det är vad kvällen ska spenderas till - göra frukost, ta en dusch och sätta mig och plugga tills jag kan det.

Tror ni jag klarar det?
Många som tvivlar.. även jag själv när jag gjorde som jag gjorde idag, efter städningen och tog en liten,liten kaka(kaka låter stort, men det var som en liten pepparkaka) .. ingen ursäkt dock. Men rör jag mig rätt och tillräckligt - så kommer jag lyckas..

Kommentera

Publiceras ej