Day 5 & 6

0kommentarer

Heeeeeeeeeeeeeei, det är en otroligt vacker dag här i Höllviken. Himlen lyser nästan vitt av solens solsken, annars är himlen lysande blå utan ett enda moln.
Dagen har börjat bra, det är dags för skola igen - efter vårt långa lov - och det första jag får höra är att jag fått "MVG" på min svenskrecension! Otroligt glädjande - skönt att det börjar gå uppåt!

Dagen har fortsatt bra och jag har mött en gammal vän på bussen hem - Anders - och det är så skönt och se hur människor utvecklas. Han som förut hade det väldigt jobbigt hemma, i skolan och gällande droger och annat är nu en självständig kille som aldrig mått bättre - han är helt borta ifrån droger och liknande, han har det jätte bra hemma, det går jättebra i skolan och han har hittat vänner som han mår bra av.. och att se den vändningen är så otroligt värmande. Och som vanligt var Anders stöttande gällande mitt skrivande och han fick mig att lova honom en enda sak.. och det var att Aldrig Ge Upp. Och att känna sådan värme ifrån en annan människa, som man dessutom inte längre pratar med, är nästintill inspirerande - värmen fyller hela kroppen.

Så min dag har börjat bra.. och jag tror den kommer börja ännu bättre då jag nu ska göra mig i ordning för att sedan grilla på stranden med lite goa vänner.. och sedan får vi se vart vinden för oss..

Träningen och så har det legat dåligt med dessa två dagarna - jag har enbart rört mig smått och ätit fel, men det blir en runda powerwalk med Danni!
Jag tänker inte ge upp detta, jag håller på och jag ska lyckas.. utan tvekan!

Ha en bra måndag, en härlig vecka.. och njut av vädret!
(bara för att jag har en sådan bra dag, så ger jag en ovanligt pigg låt nedanför)
Best Wishes ,
Louise .

(Bild ifrån Trelleborgs Allehanda tävling - It takes 2 - 2009)




Kommentera

Publiceras ej