Day 4

0kommentarer

Det är helg och jag borde säga "Äntligen fredag" .. men efter en veckas lov så är fredagen som en söndag, man vet att helgen kommer gå fort och att det är dags för skola på söndag igen..

Imorse blev jag väckt, tidigt.. och irriterad blev jag, lite onödigt egentligen, kanske för att jag sovit dåligt hela veckan. När de grå vita molnen täckte himlen så önskade jag att jag sovit ännu längre .. Men när jag lade mig på soffan somnade jag till och fick lite extra energi - hjälpte inte direkt. När jag skulle börja träna på förmiddagen så hade jag ingen energi och efter ett fåtal övningar gav jag upp och satte mig ned och underhöll mig själv med datorn .. När dagen gått så gjorde jag mig i ordning och träffade Danielle också åkte vi ned en runda på Millennium och lyssnade på min pappas "Afterwork" .. Vi skulle träffa lite vänner egentligen men som vanligt så blir det aldrig något när vi planerar så resten av kvällen gick vi runt och sa "vad ska vi göra? ... vad kan vi göra?" och sedan skrattade vi meningslöst åt oss själva. Vi kollade även lite resor och hittade en hel del bra men fortfarande lite för dyra.. Det känns så jobbigt att inte kunna boka en sista minuten resa nu direkt - så att man har det överstökat och vet att det kommer hända, för längtan är så oerhört stark. Vi kan sitta och föreställa oss det under små stunder vi har ... "Tänk när vi sitter på flygplatsen ... Tänk när vi packar dagen innan.. "... "tänk när vi gör det och det... ååh och det.. och tänk när vi gör det! och det ska vi göra" och sedan sitter vi där, tysta och ser det hela framför oss! Det är som en läkeprocess - man vet att man för varje dag mår bättre - och så kommer det kännas under den resan! .. Tillslut tog jag bussen runt med Danni och vi avslutade kvällen med en fin solnedgång - ja, vårt väder är konstigt.. Det ändrar sig ständigt. Sedan mötte jag
Tre goa killar på vägen, så blev det en härlig pratstund fram till mamma och hennes ovanligt flummiga väninnor kom gåendes - och en skrattande och mysig mormor! Haha, men det är härligt och se att tjejkvällar kan bli lyckade - även när kvinnorna passerat 40;)  (internskämt mamma) ;)

Efter det åkte jag hem också hyrde jag,pappa och Johannes film men efter tre minuter så insåg vi vilken b-film det var också stängde vi av och nu sitter jag här, uttråkad och känner för att läsa lite samtidigt som jag längtar efter att få somna!

Hoppas ni andra haft en bra fredag.. och att ni får en bra helg.
















Kommentera

Publiceras ej