A day of ease..

0kommentarer

- Sann Visdom är att leva i nuet, planera för framtiden och dra nytta av det förflutna.

Klockan ska strax slå midnatt och jag ligger nedbäddad i sängen.
Dagen har varit lång och gått ganska fort. Vädret jag bad om kom idag, men jag hade inte tid att göra det jag ville av den. Jag vaknade sent, runt förmiddagen vilket känns skönt, det betyder att jag fått vilan jag behöver. Dock tror jag att jag behöver den tills imorgon. Jag ska nämligen på provdag på ett jobb jag ska prova på, ute hos min faster som driver ett katt och hundhotell. Jag känner mig nervös - antagligen för att jag är nybörjare, men man behövde ingen "utbildning" eller särskild hantering av djur utan jag kommer lära mig mer och mer med tiden och tillslut kommer jag antagligen bli trygg i det och eftersom jag har en extrem kärlek för djur så ska det nog gå bra.
Resten av dagen har gått till städning. Mormor kom förbi på en fika imorse, mysigt! Vilket det alltid är när jag är hos eller med mina morföräldrar.
Lite av dagen spenderades hos pappa, min pappa och han hade något av "a boys day". De åkte för att se racing med gammeldags bilar - riktigt häftigt och efter det fick dem ett sug och satte sig och spelade bilrace på x-box. Sådana dagar är nog bra för familjen, speciellt för barnen - tid med sina föräldrar, både tillsammans och ensamma och min bror har nog behövt det. Jag såg att han sken lite idag, ögonen glittrade till lite och han skrattade och pappa var barnslig och skämtsam. Viktigt, uppväxten har nog större påverkan än man tror.
När klockan började närma sig 18 så blev mamma och jag klara med städningen så istället för att göra mat idag så bestämde vi oss för att gå på restaurangen bredivd också gjorde min bror oss sällskap, så det blev en snabb liten mysig familjemiddag. (Tack för middagen Mamsi)
På vägen hem hämtade jag min dator hos pappa, som han försökte hjälpa mig med. Jag vet inte riktigt vad som är fel men jag ser att den börjar gå sönder. Jag gör ingenting förutom att jag har den i knät och flyttar den vartenda söndag,men jag har inte gjort några större saker som kunnat få den att gå sönder .. men det är väl som min pappa säger.. "Hela du borde ha en försäkring, för du kan inte ha någonting elektronis
kt utan att det går sönder".   Så större delen av dagen har jag spenderat åt att vara ledsen över min dator. Det kanske låter löjligt, men datorn innehåller större delar av mitt liv - mina texter, bilder .. Minnen och saker jag behöver komma ihåg, samtidigt som den ger mig kontakt med människor jag vanligtvis inte kan prata med - människor som ser sidor av mig som ingen annan har, sidor som jag undrar om människor omkring mig ser, människor som hjälper mig finna mig själv allt mer och mer.. och det behövs. Så att vara ledsen över någonting elektroniskt kanske låter löjligt eftersom det finns så mycket att vara ledsen över i livet - allvarliga saker som cancer, död, fattigdom och andra saker.. så är detta trots att det bara är en sak (en dyr sak) .. en viktig sak för någon, för mig.
Hur som helst.. Kvällen blev lite bättre. Jag åkte inom Danni och hennes mamma bjöd på en god Hallon Cheese Cake och en kopp kaffe, mysigt.. och vi satt och kolla sista minuten resor i en katalog och hittade en hel del bra. Tillslut kom Lukas hem, så åkte vi över och tittade på hans nya kattungar! Tre små saker som fick plats i hans handflata och efter att ha pratat lite så åkte vi hem och nu ska jag försöka sova, i hopp om att det kommer gå bra imorgon.. Men först ska jag lägga mig och läsa några sidor ur boken jag lånade av Lukas.. "Eragon"

Sweet dreams.
L.N

Kommentera

Publiceras ej