4 dagar till Båstad!

0kommentarer

Det är inte lätt att vara tonåring, det måste jag säga. Att känna sig såhär förvirrad och orolig nästintill varje dag är väldigt svårt och det tar på ens självsäkerhet. För det är som att man har vissa sidor bland sina vänner - som inte är falska- men helt andra sidor när man kommer hem, som kan visa mer av vem man är, men dem sidorna är inte framme ofta och när dem är så undrar folk vad som är fel.. Så hur mixar man dessa sidorna på ett stabilt sätt? .. Tja, det är väl det man förstår när man finner sig själv..

Annars har tonåren sina fördelar, åtminstone när det börjar komma till det äldre.. Och Nu - om 4 dagar åker jag,Danni,Peter,Lukas och Micke till båstad för att bo i Dannis föräldrars stuga över helgen! Och jag tror - att det som vanligt - kommer  bli riktigt mycket skratt och jag tror att vi kommer komma hem med femtio blåmärken var.. och jag tror att det kommer bli en riktigt, riktigt bra helg!

Idag har jag gått i stan med två vänner, en kort men mysig stund på västra hamnen och efter det åkte vi hem till min mamma och tog en fika.. och hade lite slagsmål, bröt några tår och gav varandra några blåmärken.. hahhaha! Otroligt att vi - oavsett var eller när vi är- alltid har lika roligt! Kvällen gick lite fortare - pappa åkte hemifrån så jag satte mig inne på hans kontor och cyklade 10 km på 25 minuter och svettades som en gris! Härligt eftersom det inte heller är den enda träningen jag haft idag.. I skolan åkte vi skridsko - alltid lika roligt så där gav man så mycket man klarade av, så förhoppningsvis har jag träningsverk imorgon! Kvällen fortsatte däremot.. och jag gjorde fullkornspasta med kycklingbullar till middag och efter det fick jag ett jäkla ryck och på ett par timmar storstädade och rensade jag hela nedanvåningen! Så nu är det rent och rensat i garderober, lådor och i kylen! Plus att jag tvättade och hängde upp tvätt! Så jag känner mig väldigt duktig idag, men ännu tröttare.. Så nu ska jag lägga huvudet mot mina sköna kudde och sova. God natt:) - Kom ihåg, att en människa fortfarande kan vara självständig när den är med andra, men att det också är så.. att ibland, behöver vi varandra<3

Kommentera

Publiceras ej