Svar på era frågor!

1kommentarer

Det blev inte många frågor, men jag svarar på de få som ställdes iallafall:)

känner du anton dahlberg ?
Jag känner inte honom väl, men jag vet vem han är och har träffat honom ett par gånger:)

om du känner honom, hur är han som person ?
Haha, han är hur trevlig som helst, jag känner ju inte honom väl så jag vet inte mycket om honom men de gånger vi träffats har han varit jättetrevlig:)

e du lesbisk?

Haha,Nej Gabriel, du vet att jag inte är lesbisk:) Har däremot inga problem med homosexuella, har vänner som det på båda hållen och de är några av de underbaraste vännerna i världen!

hur mycket vill du gå ner i vikt?
Jag själv vill sikta på 15 kg, minst.. Men att gå ned tar väldig tid så jag börjar med 5 kg och fortsätter därefter..

har du alltid varit onöjd med din kropp?
Well, onöjd och onöjd.. Jag har inte riktigt sett hur jag ser ut och har alltid älskat mat,godis, glass.. allt som har med onyttigt att göra och har tänkt.. "lev för stunden" liksom, varför ska jag inte äta det jag älskar? Men att se mig i spegeln är hemskt och ännu värre är det att se bilder på mig och vänner och se mig själv som den som aldrig ser bra ut, som alltid ser bred och ... usch, jo, på ett eller annat sätt har jag nog aldrig varit nöjd med min kropp

vad tränar du för något?

Jag har inte tränat på hela sommaren pga min rygg men har börjat konditionsträning nu - delvis ut och gå, jogga och även gå på gymmet och använda löpband, cyklarna och litegrann i styrketräning:)

kommer du fortfarande äta godis osv?
Nu ska jag absolut försöka hålla mig borta ifrån det, speciellt på helger och när man är småsugen på en chokladbit.. så ja! Men däremot kommer det tillfällen då någon av mina vänner fyller år och eftersom vi alltid fixar någonting "hemligt" och att äta efterrätten då kommer jag nog göra, jag menar.. de tillfällena får man unna sig lite:)

vad tycker dina föräldrar om detta?

Mina föräldrar är vääääldigt stöttande i detta.  De tvingar inte mig att göra någonting liksom utan lägger ansvaret på mig själv men hjälper mig om jag behöver det! Mamma är mer förstående till hur jag mår i min kropp eftersom hon själv mått likadant och går på metoder själv. Pappa är bara mer, jag vill inte säga utseendefixerad, men han är mer mån om träningen och om det som är onyttigt och så.. mamma är mer inne på vad som är bra att äta när man vill gå ned, men för mig är hela min familj vääldigt stöttande hela tiden - de berättar vad jag ska äta, mamma har redo havegrynsgröten och äggen på morgonen för att jag ska hinna göra mig i ordning och äta innan jag tar bussen - de går ut och går med mig och verkligen... triggar mig, de är glada för att jag verkligen tar tag i det för en gångsskull och ser nog fram emot att jag ska kunna njuta av min kropp och såhär.. så mina föräldrar är väldigt bra angående detta, verkligen=)

1 kommentarer

Anonym

14 Oct 2009 22:33

Jag tycker att du ska bli bättre på att lägga ut allt vad du äter på en dag, alltså frukost, lunch, middag och ev. mellanmål!

Nystartad blogg så det kanske är svårt att hinna med, men hade varit kul! Jag kommer att följa din blogg helt klart :)

Kommentera

Publiceras ej