Svar på alla frågor!

0kommentarer

(Det tog lite längre tid att svara på alla frågor, men nu är jag klar iallafall! Tusentals tack för allla frågor - ni har verkligen frågat extremt bra frågor och jag har haft svårt för många, vissa kunde jag inte ens ge  "rätt" svar på - so good job!)

M frågade:Hur tror du att ditt liv ser ut om exakt 1 år?

Svar; Det är en väldigt svår fråga.. Mitt liv om ett år är .. nog ganska likt sig som det är nu. Förhoppningsvis har jag nått min drömvikt och mår bättre och.. har börjat skriva på något som jag är fast på. Eftersom jag fortfarande går i skolan om ett år så hoppas jag att jag i bästa fall fått något sorts fast jobb och börjat samla in pengar till flytten året efter.. Men tyvärr kommer mitt liv nog sig vara sig … likt.

 

Anonym frågade; Varför denna fixering av Twilight?

Inte för att jag själv har sett den, men den måste ju tydligen vara väldigt bra! Sen så Love Actually, den har jag sett, den är bra! Men vad är det som är så bra med dem som gör att du kan se dem om och om och om igen?

Svar: Återigen… en väldigt svår fråga. Man har saker som lyckas träffa ens svaga punkt utan att det gör ont. Filmer som Love Actually fångar de finaste situationerna vi ofta har omkring oss men aldrig tänker på. Den framkallar en lycka som är väldigt svår att få fram, men jag känner den varenda gång jag ser den! Och filmer som Braveheart.. en film som varenda gång kan få mig att få fram den svåraste känslan av att förlora någon, ständigt ha ett sår i hjärtat – ändå är hjärtat helt och man lever för det enda ingen kan ta ifrån en, sin frihet. Och just Twilight…Twilight var en film jag såg som jag innerligt föll för på grund av skådespeleriet .. och hur jag kände igen de äkta känslorna. Men att jag läste boken efter, förstärkte det hela. Och efter en bok blev det flera och författarens sätt att fånga sådana saker som vanligtvis är obeskrivligt har nog gjort att jag fått klarare ögon för det som varit otalt för mig förut. Det är väl … Det är väl så att man har olika saker som fastnar på en i livet, precis som olika intressen. Jag vet inte varför, men det har gett något… som påverkar mig. När jag såg Twilight första gången så hade jag pojkvän. Innan dess… har kärleksfilmer, allt som allt aldrig tilltalat mig. Jag förstod inte varför alla älskade filmer som the notebook – walk the line och liknande.. Men när jag träffade denna killen och kände hur jag var lyckligare på ett tryggare och varmare sätt än innan .. så förstod jag plötsligt hur Bella(tjejen i Twilight) kände sig när hon träffade Edward(killen i twilight). Jag förstod hur hon vid första ögonblicket kände hur livet fick en blixt som förändring.. och jag förstod hur hon kände när hon såg in i hans ögon och såg det vackraste hon varit med om, så överbemannad av det han gav henne. Likväl, förstod jag hur det var när hon trodde att hon skulle svimma varenda gång han kysste henne.. då luften plötsligt försvann från hennes lungor.. alla tankar blev till ett enda murr.. men hur hon mådde så bra. De blev som magneter – hon skulle inte röra sig så om det inte vore för honom. Hon  visste att hennes liv aldrig skulle bli detsamma igen. Det är en kärlekshistoria.. Och tvåan … New moon .. Är uppföljaren som visar hur det är att leva utan den .. Det är en igenkännelse för varenda människa som någonsin blivit lämnad av vad man kallar sin första kärlek.. Och när jag läste den boken så var där så mycket känslor som författaren lyckats få fram som jag innan tyckt vara okapabla till att uttrycka som är så sanna men som gör så ont.. Det är så svårt att beskriva men där är olika saker i ens liv som har en kapacitet till att fånga något personligt och det är vad de gör för mig.. Och jag tror att efter man träffat sin första ”kärlek” så förstår man plötsligt innebörden av vad de meddelar – även om det är tillgjort på film.

Anonym frågar; När drog du din första fylla?

Svar; Ehm, detta är egentligen lite…. Konstigt att meddela ut på en blogg där även vuxna människor läser min blogg, men jag vet också om att de precis som jag varit ungdomar själv och gjort liknande.. Min första riktiga fylla var nog hemma hos min kusin, någonstans i April detta året. När jag bodde hemma hos henne i 5 dagar. Andra tillfället har man varit lite sådär halvflummig och smådruckit.. Men det var nog min första riktiga fylla och min första riktiga bakfylla..

 

Anonym frågar; Har du gillat alla du haft sex med?

Svar; Lite för privat för att peka ut någon tror jag men jag kan vara ärlig. -  Ja.. Gilla gjorde jag, men inte mer än så med vissa..

 

Anonym frågar; Hur många har du haft sex med?

Svar; Hm .. Lite för personligt för att lägga ut inför människor som kan se det ifrån hela Sverige. Det är liksom en privat sak som enbart anrör mig:) Men alltför många är det inte:)

Elin; Om du hade fått önska dig en enda sak, vad skulle det vara då?

Svar; Oj … Gud vad svåra frågor ni ställer mig, men det är bra! Jag ska verkligen känna efter på denna frågan. Jag tror.. att om jag hade fått önska mig en enda sak .. Där är ju tusen saker man önskar i en sådan situation, att rädda planeten .. förhindra djurmisshandel, mobbning osv… Saker som kringgår verkligheten. Men för någonting personligt, skulle jag nog önska att människor skulle få göra exakt det dem älskar i tid och få dö lyckligt. Eller jag vet inte, åh, det är alldeles för svårt för att svara på .. .men något åt det hållet.

 

Anonym frågar; Har du gått ned något sedan du bestämde dig för att gå ned?

Svar; För att vara helt ärlig.. så vet jag inte. Jag har inte vågat ställa mig på vågen på ett par månader men jag känner ju i kroppen hur den mår efter att ha rört sig så mycket som den har, att man plötsligt inte känner sig… lika vanligt stor, men sen äter man någonting onyttigt som nyttigt så är känslan tillbaka igen, så jag vet inte..

Men jag tränar 4 gånger i veckan så då borde väl någonting hända? Och både min mormor och min mamma sade att de redan ser skillnad i ansiktet så någonting händer nog:)

 

Anonym frågar; Trivs du i Höllviken? Jag menar, för jag vet att det är många som inte gör det, finns det några för och nackdelar?

Svar; Men gud vad alla ska vara anonyma! Jag förstår inte varför, det är jättebra frågor – inga ni behöver skämmas över och inga jag tänker attackera er för direkt!:) Jag är jättetacksam för dessa frågorna!

Men nu till frågan .. Höllviken … är en så svår håla. Runt om i Skåne ses Höllviken som en rikemanshåla medan väldigt få förstår hur mycket falskhet det är. Det finns så mycket droger och så många människor som har det krisigt med pengar. Vi är många som inte har det bra i Höllviken, vi klagar hela tiden och rullar med ögonen och hatar mycket omkring oss  ,men vi är också tacksamma över att vi växt upp i en sådan trygg kommun. Jag har själv haft en väldigt tuff tid i Höllviken. Höllviken är enbart grupptryck, skitsnack och många är väldigt dömande. Det du inte vet om dig själv vet alla andra. Och det är jävligt jobbigt, det förstör mångas liv. Ungdomar skiter i sina barndomsvänner för att få va med andra personer som har högre status. Människor som hänger på puben anses vara i en fattigare klass, men det man inte ser .. är att de inte har någon annan är människorna i omgivningen där.  Många vuxna delar upp sig i grupper – 1a klassare i en viss krets med rikemän med hög status men med ren falskhet i sig, medan ungdomar går till de som är mest populära – så rädda för att inte få samma höga status och vad de kallar ”respekt”.. Det som glädjer mig är att de förlorar på det när dem blir äldre. Däremot.. Är Höllviken en väldigt säker plats att växa upp på. Här sker inte mycket galet som våldtäkter, rån eller liknande. Människorna är bra och till stor del trevliga och det finns de ungdomar som igenom allt pratar och ställer upp för varandra. Det är en litet råtthål men som vid få tillfällen kan ha mycket värme. Så trivs jag i Höllviken? Ja.. Hör jag hemma här? Nej .. Behövs det förbättringar? Tusentals, hos varenda lilla enskilda människa ..

 

Anonym frågar; Saknar du din gamla klass ibland eller trivs du bättre i din nya?

Svar; Det .. är .. en svår fråga. För jag vill inte såra dem i min förra klass men samtidigt, för det dem aldrig gjorde för mig, varför ska jag då göra något för dem? Vår klass… var i vissa sammanhang den bästa som fanns, för om en person blev attackerad så stod alla redo som en enda flock att göra motstånd. . Men de sista tre åren hände saker som är oförlåtliga kring oss alla, även om vi inte bryr oss om det idag. Jag kommer aldrig glömma denna klassen och att de gjorde som de gjorde .. gjorde mig till den jag är idag, men samtidigt så förstår jag inte hur vissa människor klarar av att leva med sig själva när de sviker vänner som de gör. Så svaret .. Nej, än så länge saknar jag inte min förra klass överhuvudtaget medan min nya klass är .. den bästa jag kunde fått. Om jag haft en jätte jobbig dag kan jag möta dem och det är som en äng av ljusa blommor – de lyser upp dagen. Vi kan bara vara tillsammans och känna vilken värme vi har för varandra. Vi är väldigt speciella, varenda en av oss men på något sätt hör vi ihop. Vi är några stycken ,omkring 9 personer tror jag vi är.. som verkligen funnit varandra, som umgås mycket på fritiden och bara är tillsammans – för vi mår bra så. Vi behöver bara se på varandra för att förstå vad den andra tänker. Det är som att vi känt varandra i flera år! Så jag tror mitt liv har en mening, jag tror att allt jag gått igenom har en mening.. för om jag inte hade gått igenom det jag gjorde på Sandeplan så hade jag börjat på sunds och inte på cyber.. och då hade jag aldrig mött dessa människorna så för det.. är jag innerligt tacksam!

 

Anonym frågar ; Du är duktig på att skriva, är det något du vill syssla med i framtiden eller har du inga framtidsplaner?

Svar; Åh, vad härligt med en sån här fråga! Tack för kommentaren:)

Jag går media på gymnasiet nu för att rikta in på mig text. Jag älskar att skriva och det är ett väldigt bra sätt för mig att få uttrycka mig då allting annat tar stopp. Jag har gått igenom svåra , svåra tider som vanliga ungdomar går igenom varje dag som vuxna inte är medvetna om och jag hoppas få dela med mig av det ”hemliga” livet när jag blir äldre genom en bok för att få världen att öppna sina ögon. Jag har alltså absolut framtidsplaner. Hur mitt liv än går så har jag alltid med mig skrivandet och jag kan finna inspiration i minsta lilla sak, men det är enbart när saker verkligen tilltalar mig  … som jag kan skriva så att folk känner det till sig, så att jag själv känner att det är äkta. Jag hoppas på att få släppa åtminstone 1-2 böcker när jag blir äldre.. Och jag skulle även vilja skriva manus till filmer. Jag är väldigt dramatisk och älskar teater och kan hur lätt som helst tilldra mig själv i en film eller en bok och att skriva ett manus till en film någon dag hade varit en underbar upplevelse, att få uppleva den delen av världen och samtidigt ge min egen sida av det..

Så mina planer är stora men jag får kämpa!

 

Anonym frågar; Vilken alkohol är den äckligaste alkoholen du vet?

Svar; Haha, jag dricker faktiskt inte mycket, jag ligger hellre hemma och ser en bra film .. men ehm, okej, vodka!

 

Stolle frågar; Har du lust och laga mat till en gammal vän en dag? Har för mig att du gör utmärkta vitlöksbröd;)

Svar; Hahaha, så kass du e stolle! Jag kanske bara ska lära mig att göra en riktig middag först så kanske du blir hembjuden en dag! Hahah och de vitlöksbröden får du nog ta och glömma, dem e gamla!

 

Calle frågar; Var jag inte superbra när jag sjöng ”Margareta” på Millennium med din farsa?

Svar; Haha,jodå Calle.. Ännu bättre blev det av rosa shorts.

 

 

Anonym frågar; Är du mer festmänniskan än hemmamänniskan?

Svar; Defintivt hemmamänniskan:)

 

Anonym; Vilken planet i rymden hade du velat besöka och varför?

Svar; Wow! Jag tror.. egentligen man hade velat åka ut till någon stjärna eller någonting  som ingen varit på, men på samma gång… så hade jag nog velat åka till månen. Trots att det är en tråkig planet som amerikanaren redan varit på … så är det något annat för mig. Det är en symbol. Det är något.. som vilket tid det än är på dygnet ger ett lyse över jorden, även om många anser att månen är just mörkets symbol … så ser jag den som något vackert. Jag vet inte varför, men alltid ser jag vargen som ylar mot månens ljus.. Men samtidigt så kanske jag borde behålla den vackra bilden och inte besöka den på närmare håll .. men jag tror att vilken planet jag än hade besökt hade det känts precis lika starkt.

 

Anonym frågar; har du förbestämmda tankar mot människor i din omgivning, asså tar du folk efter utseende?

Svar; Aldrig. Jag lyssnade på bandet Tokio hotel ett tag förr.. och även om jag aldrig gick omkring i något som var likt emo-kläder, även om jag aldrig gick svartklädd.. Så dömdes jag till emo. Och .. Jag skulle.. aldrig se på en människa och tänka mig bättre än vad den är. Och jag skulle aldrig bry mig om vad andra tycker om jag går med den fulaste människan på jorden bredvid mig. För så kan jag känna mig.. om jag går med någon jag anser vara den vackraste människan i min närhet så kan jag i hemlighet känna hur jag knappt står ut med hur jag ser ut. Så nej, aldrig skulle jag ta en människa för ett utseende.  Man ska ta personer som de är, inte för hur de ser ut.

 

Random frågar; Gillar du någon kille just nu?

Svar; Nej, det gör jag inte.

 

Anonym frågar; Är du nöjd med din kropp?

Svar; Nej, det är jag inte.. vilket är anledningen till att jag vill gå ned och må bättre med just den jag är. Jag vill kunna gå in i en affär och ta vilket plagg som helst och känna att det passar… Jag vill kunna gå med människor i min närhet utan att känna smällen av att jag ser ut som jag gör. Jag vill kunna träffa en kille och känna mig säker till att se bra nog ut för att han ska tycka om mig….

 

Anonym frågar ;Hade du kunnat få för dig att vara otrogen?

Svar; Nej, aldrig.

 

Anonym frågar; vad har du mest komplex för på din kropp & varför?
jag tycker att du är fin som du är.
Vad har du ändrat på i dina matvanor sen du bestämde dig för att gå ner i vikt? äter du tex lika stora portioner?
äter du fortfarande godis eller kakor på helgerna?
Ungefär hur stora portioner äter du?
Lägg gärna ut bilder :)

Svar; Wow, tack för många bra frågor! Jag ska försöka svara så bra men kort som möjligt. Jag har inga… direkta komplex på min kropp. Jag har liksom ingenting.. alltså nej, speciellt inte nu när jag enbart ser på allt på min kropp – händerna, ansiktet, magen, brösten, låren, midjan, rumpan .. Jag har aldrig haft kropp fin nog att vi utan problem kunnat köpa ett plagg eller.. jag har aldrig kunnat se mig själv som så snygg som alla andra kan känna sig. Det är verkligen svårt att svara på .. Men tack så mycket, det glädjer mig att andra tycker om mig som jag är men jag måste kunna tycka om mig själv också:)

Jag har ätit ägg istället för mackor på morgnarna. Jag äter regelbundet och därmed äter jag även mindre portioner för att man blir mindre hungrig.. Jag äter mycket frukt och dricker ständigt vatten. Däremot så tar det längre tid för mig att klara av att säga nej till mitt godissug..  Kakor äter jag inga, men choklad över helgen blir det oftast.. eller när man tar en fika så blir det en chailatte(men det är ju inte varje helg!) .. Men det kommer ta tid innan just det suget försvinner och jag lär mig att verkligen säga nej. Haha och det är ju svårt att säga exakt hur mycket mat jag lägger upp på min tallrik under varje portion. Man försöker ta hälften av det man äter åtminstone och isåfall tar något mindre mellanmål som ett knäckebröd eller ett äpple efter.

Jag har försökt ta bilder .. men .. det blir inte alltid, att jag… trivs på bilderna, som jag ser ut.. och därför blir det mindre bilder av mig själv.

Kommentera

Publiceras ej