"Maybe it's time to stop saying your gonna do it, and just start doing it"

0kommentarer

Idag blev det först Entré med pappa och Johannes, pappa bjöd på lite shopping.. dock fann jag inte så mycket tyvärr - men ett par snygga accessoarhandskar ifrån Vero Moda åtminstone^^
Efter det blev det god mat - ost&skinkmacka grillad och en chailatte för min del(M U M S!) och sen åkte vi hem, tog det lite lugnt och sen såg vi (återigen för min del) Final Destination i 3D!
Filmen var lite.. "drygare" nu .. man såg hur mycket de drog ut på det och man blev inte lika imponerad över 3Dn som man blev första gången, men det är ju definitvt effekterna som gör filmen bra!

Nu har vi precis sett Miss Little Sunshine .. en film som min pappa  .. verkligen älskar medan jag knappt förstår mig på den, vilket är väldigt konstigt eftersom jag ofta plockar upp känslor i filmer jag ser.. men innan har den varit så tråååkig så jag försökte se den ur ett annat perspektiv idag... och jag gjorde det, på ett sätt... För att jag har insett att meningen med den filmen är att människorna som lever som något de ska vara - lever aldrig lyckligt, men de som lever precis som de är - lever livet äkta.
Och ibland... ser man sig omkring och hör på personer som inte vill synas med den eller den.. Eller så förändras en omgivning om någon person i umgänget får ett rykte. Och ibland... ser man sig omkring på ungdomar som fått rollen av att de måste vara så starka och biffiga att de aldrig någonsin får gråta, bryta ihop eller enbart vara ledsna..
Och vem har sagt till oss att det är så?
Vem har sagt till var och en av oss, gamla som unga, pojke som flicka .. att vi inte får lov och gråta?
Vem har sagt till oss att vi inte får lé över det minsta lyckliga i vårt liv?
Vem har sagt till just dig - att du inte kan visa din kärlek öppet för din kärlek?
Varför gör människor som de gör? Vad får oss... att agera på sättet vi gör?
När vi enbart har ett liv att leva, lever väldigt få av oss det på rätt sätt. .
Så kanske är det dags och sluta säga "Men när jag blir stor ska jag flytta och resa och göra det och det"... Tänk om det är försent när du är stor? Tänk om du blir påkörd av en bil någon gång när du är ute och går i byn? Tänk om du blir kidnappad? Tänk om du blir svårt sjuk , i vad som helst - cancer som .... som vad som helst.
Tänk om livet kan ge dig en vändning, ska du gå leva livet genom att gå i skolan och lära dig vad du behöver när du går ut i vuxenlivet, när du kanske inte ens klarar dig dit?
Varför lever vi inte livet som vi har fått det.
Vi måste sluta säga att vi ska göra det, och bara börja göra det!

Gör det du älskar! Gör det du drömmer om! Var den just du är!
Och kom ihåg... hur annorlunda du än är, så är du alltid bäst som dig själv.

Sov gott.
Hoppas ni haft en trevlig helg=)

(OBS! Sista chansen för alla att ställa frågor fram till 12.00 imorgon sedan börjar jag svara!)

Kommentera

Publiceras ej