Efter att klockan inte ringt ..

1kommentarer

vaknade jag lite senare än förväntat!

Men jag säger Gooodmorgon nu!:)

Jag tror min klocka ringde ändå för jag vaknade med mobilen i handen men jag har nog inte vaknat av den bara..
Men nu är jag uppe och har en halvtimme på mig att bli klar - äta och packa skolväskan!

En läsare frågade hur mycket jag väger och ärligt talat så har jag inte vägt på mig något år.. Jag har varit för rädd för det men jag lovar att jag ska göra det snart, för att jag måste se skillnad på när jag börjar och till när jag går ned och jag har ju inte lagt in någon kroppsbild så man kan inte riktigt se min kropp men det kommer!:)
Jag ska också mäta mig runt midjan och stussen .. !

Nu kokar teet så jag måste ta det! och sen ska jag göra mig lite havegrynsgröt och ägg!
Ett tips jag lärde mig igår; Köp vanligt grönt te - det hjälper en att gå ned i vikt, det kanske inte är gott men det är bra för en!

Usch, jag är inte alls färdig än och ska ta bussen om en halv timme, klanta julanta!
men .. jag ska bara sminka mig färdigt, sätta upp håret lite grann och sen packa en snabb väska och möta mina två underbara klasskamrater sophie&danni på bussen!
jag har ju börjat gymnasiet nu .. och ifrån att gå en skola där man varit mobbad till en skola där jag har... den bästa klassen jag kunde tänka mig, är verkligen underbart.
Vår klass började som blyga, knäpptysta och vi sade till varandra att vi aldrig kommer finna varandra, hahah!
Men nu .. är vi så .. otroligt nära varandra. På mindre än 2 månader har vi funnit en vänskap vi aldrig trodde på!
Så jag längtar verkligen tills man får träffa dem idag!
Men nu blir det bråttom ..
Jag uppdaterar mer när jag kommer hem efter bowlingen:)

Ha en jättebra dag allihopa!


Havregrynsgröt görs:
1 Dl Havegryn
2 Dl Vatten
och en liten,liten nypa salt.
2 minuter i mikron
Ta gärna lite socker på eller gör som jag och ta bara lite kanel!


Här har ni en bild på mig i fullperson ..   Jag tänker inte gå ned och bli värsta modellen men jag ska gå ned tillräckligt mycket för att må bra!:)

1 kommentarer

Sandra

12 Oct 2009 13:16

Louise!!!

Du är jättefin!!!! Det ser jag ju på den fina bilden.

Det är ju jobbigt det här med vikten....och så individuellt, vissa kan äta och äta och aldrig träna och det syns inte, andra kan inte gå förbi ett Marabou...jag har själv alltid haft problem med att äta rätt, träna etc. men nu har jag hittat en livstil som jag mår bra av. Det var en läsare som frågade hur mkt du väger vilket jag tycket är helt orelevant, det viktiga är ju faktiskt inte hur mycket man väger det viktiga är ju att man mår bra och känner sig nöjd över sin kropp och sig själv, och det vet jag att du vet.

Jag vill gärna följa din blogg och vill komma med och ta emot lite tips emellanåt, hoppas att vi kan sporra varandra! Jag har dock ingen blogg men jag skriver lite i kommentarsfältet då och då.Du skrev att du ska börja träna, vad ska du träna? Jag vill tipsa dig om att börja jogga. Det är riktigt härligt och du får frisk luft samtidigt, du kan göra det precis när du vill och kan och kräver endast ett par bra skor. Jogging tillsammans med sund kost kommer att ge resultat, jag lovar!! Jag har ett jättebra program som jag kan ge dig om du vill ha. Det ser ungefär ut så här; första veckorna, gå 4 min, jogga 4 min, gå 4 min osv (totalt 30 min). Sen utökar men efter hand. Testa!!

Det kostar ju inget. ;-)

Ha det gott!!

Kom ihåg att du är värdefull!!

Kramar Sandra

Kommentera

Publiceras ej