Tilllbaka ... och redo för att stanna.

0kommentarer

Heeeeeeeeeeeeeeeeei alllllihopa!
Hur mår ni?

Jag mår bra, jag sitter med en sugande huvudvärk men mår bortsett från det bra.
Nu har det gått .. vad? Nästan en vecka utan uppdateringar? Åh, det har hänt så mycket!
Eller .. egentligen inte.
Lite snabba updates då;
1.Vi är färdig flyttade.
2.Vi renoverar.
3.Jag har färgat håret
4.Jag har umgåtts nästintill varje dag med goa vänner!
5.Jag har varit på gåsmiddag hos farfar!

6.Min Alexander och min Michelle har fyllt år^^,

Det är sent och jag är ganska trött men jag ska försöka sammanfatta det..
Det har ju varit korta skoldagar för mig - som vanligt - med med en del hemarbeten och trots att jag går så korta dagar.. så känner min kropp sig helt slut, allting har sugits ur mig och energin är försvunnen på slutet, jag förstår ingenting.. Men ett par gånger denna veckan har min söta prinsessa Matilda besökt mig tillsammans med den helt underbara Friiiida! och vi har gjort en massa - träffat Jonas och adam, åkt på "roadtrips", umgåtts med deras vänner.. Hmm .. vi har varit på Ikea! åhja! hahaha, och det är alltid ett äventyr med dessa två tjejerna! Var även med Frida på Ikea tillsammans med Emmy och hennes pojkvän Daniel idag.. Goooollliga människor! Det blev även lite mer freakat med dessa människorna igår.. Först var det menat att jag och Frida skulle göra något mysigt, sedan hoppade Adam på och sedan mötte vi Madde och Matilda och hamnade hos deras vän Nille där det var riiiiktigt crazy - men väääldigt trevligt! Så vi var hemma någonstans runt.... 1-2? Tack till Frida som körde! Vi är skyldiga dig såååååå mycket(a' .      Bortsett från det har det inte hänt särskilt mycket..
Jag var på gåsmiddag hos Farfar idag och helt ärligt, maten .. mmmm! Den var Himmelsk! Gås är så otroligt gott och farfar gör en sås godare än någon annnans, mmmmm! Sedan åkte jag hem till mamma för att packa och hann träffa min världsgulliga kusin Hugo - mamma passade honom och han tittade på Pippi Långstrump och tyckte det var så roligt när han sade "Pisse-nisse" . Efter det åkte jag hem till Michelle och gav henne att äkta silverhalsband med ett hjärta där det stod "Jag älskar dig" i. Hihi .. och sedan pratade vi lite, åt lite kladdkaka och mös.. Men Michellis var lite trött så hon somnade och jag drog mig hem till min lilla Mamsi som var glad över att jag kom hem!
Så .. nu ska jag lägga mig och läsa lite "ljudet av ditt hjärta"(Eclipse) .. och sedan sova gott.
(Jag tänker uppdatera lite mer när jag får mer tid och är piggare och försöka lägga in lite bilder - jag har inte haft batterier på kameran och har inte några nya.. men ska försöka ge ert någonting roligt åtminstone!)

Tack snälla för allas stöd kringgående min diet annars.. Den går lite upp och ned men jag har personer som hjälper mig att röra på mig och jag försöker äta mindre portioner än förut och även att inte köpa det dagliga godiset utan ersätter det med klemmentiner:)

Jag måste berätta om någonting jag börjat göra också .. utan flera dagar utan internet, måste man finna ett annat sätt att skriva av sig och i ärlighetens namn så har jag funnit något så mycket mer befriande sätt att göra det på .. Jag har suttit ett par timmar varje kväll och skrivit av mig varenda detalj, situation, tanke och känsla som jag haft under dagen.  Saker jag inte tänkt på, som jag inte kunnat förklara för mig själv förut kommer flödande och jag erkänner att jag skriver så mycket mer ärligt när jag skriver för mig själv än för andra.. Där är saker man enbart inte kan säga så öppet .. Ingen chans. Men att skriva dem för sig själv och ge en egen förståelse för det får mig att känna mig.. helare ... Det är verkligen inspirerande, väldigt lätt.. så jag tror jag ska fortsätta med det och får jag ut mer av att skriva så så kanske jag inte har användning av bloggen?
Jag kommer inte lägga ned än då jag precis börjat.. men kommer inte någonting ut av det - inget resultat av träning och diet - inget mer än vardagliga inlägg om vad jag gör.. så tänker jag ta nästa steg och stänga av det här och skriva för mig själv.. för vem vet - det kanske blir en bok en dag ändå ...?



Kommentera

Publiceras ej