Ödets mening?

0kommentarer

Jag måste... fråga om en sak.

Jag har gått igenom många olika stadien.
Jag har.. genomgått många förvandlingar i mig själv och mött otroligt många, olika människor - och har inte nån av de jag umgåtts med kvar. För dessa personerna var personer som man hade i Höllviken i dessa olika stadierna och i slutändan fanns där alltid en anledning för dem att gå, även om jag gjort något fel eller inte, och igenom det.. kunde jag träffa människor på andra ställen, borta härifrån.
Jag har träffat människor ifrån så många ställen i Sverige.
Jag kan "lätt".. lätt är väl fel ord, men det finns tillfällen .. Då kan jag kan träffa någon, t.ex. via internet.. och få en kontakt jag finner starkare än andra. Med största lycka kan personen bo nära, vilket de har gjort någon gång..
Eller enbart en faktiskt.. Och det höll sig inte särskilt länge.
(Många tänker att detta kan vara väldigt,väldigt farligt nu och att man aldrig ska lita på internet - något jag väldigt ofta tänker på själv, och kollar därför väldigt hårt upp personen - bilder, vänner, vilka de pratar med osv.. Självklart finns det håll för människor att luras men jag försöker lita på mig själv och har tagit bort otroligt många jag pratat med ..)
Men jag har träffat människor ifrån Örebro, Stockholm, Värmland och Jönköping.. och jag har fortf "bekanta" på ett av ställena och bra kontakt med en av de nuvarande.. De som bor längre bortåt - Örebro, värmland lr Jönköping.. är personer jag aldrig träffat.. men pratat så starkt om det.
Förut var det så naivt.. vi pratade om somrarna, att mötas på halva vägen .. vi skulle bara vänta 5 år sedan skulle det hända, haha , bullshit.. ett halv år senare pratar vi inte ens..
och nu har jag träffat någon, som på något sätt träffat personliga punkter och fått en .. Jag vill inte säga starkare betydelse, men jag har fått en högre vilja till att få träffa honom.. och om det är på andra sidan Sverige, vad gör man då?
I orden är det lätt att skriva, men vad händer med tiden? Om man måste vänta på varandra i flertal år utan resultat blir längtan mindre och mindre...
så jag undrar, vad är ödets mening med detta?
Varför föra ihop oss med människor som vi ändå ska förlora?
Varför ge oss en blomma att plantera om den inte ska växa ut?
Varför ger mig livet något bra så långt borta att det är omöjligt att nå?

Något jag gärna vill ha svar på ...


Kommentera

Publiceras ej