Lite nytt..

1kommentarer

Heeyy '
Har inte en väldans bra dag, men efter sådant långt uppehåll kan jag känna mig skyldig till att meddela er med vad som pågår.
Hela veckan har jag varit utan bloggande och vet ni hur det har känts?
Otroligt skönt! Jag tror inte bloggandet är min grej, när man har ett sådant tråkigt liv och känner att det man känner kan man ändå inte skriva ut här med tanke på vilka personer som läser.. Utan jag tänker ha den här i syftet om att försöka lyckas få den bilden av mig själv som jag tycker om - hittills har det inte gått jättebra men jag försöker, det är lite fel ... tidpunkt att börja men samtidigt får jag inse att hur svårt det än är så måste jag motstå.

Denna veckan flyttade min mamma ifrån centrum till Kämpinge, ett "litet hus" men jätte,jätte gulligt! Mamma har en tendens att få det riktigt fint vart vi än flyttar så därför har det inte känts jobbigt en enda gång, däremot har hon och mormor fått slita tills deras kroppar varit .. utslitna. Överarbetade. Känner mig skyldig nu efter men man tänker inte på hur mycket man verkligen behöver göra vid ordet "flytt"..
Jag har inte tagit några bilder på det nya eftersom kameran legat nedpackat och dessutom så ser det inte .... "så fint ut" än.. Vardagsrummet, mammas rum och köket är riktigt fint.. Men sedan har vi de två toaletterna som är så illa att man nästan .. det är väldigt, utslitet och fult rent avsagt.. Och mitt rum och min brors rum har väggar som är .. aprikos oranga på något sätt och ingenting jag har passar in men redan på måndag kommer de och gör om alla rummen, vilket ska bli riktigt skönt!
Efter det ska jag lägga upp bilder och visa hur slutresultatet blir:)
(Vi har däremot fått ett badkar - något jag nog inte haft sedan jag var, ja.. innan 10.. 9-8 år kanske och ni anar inte hur skönt det är!!! Jag sätter för något mörkt för fönstret, tänder ljus omkring mig, sätter på härlig och lugn musik - och lägger mig i ett varmt bad... Det finns inget härligare, än att få slappna av så..)

Min vecka har bestått av .. flytt såklart.. Skola.. Vaccinering och efterblivenhet och seghet därefter.. Och idag fyller min underbara vän Amanda år så det är en självklarhet att jag måste gratulera henne(vilket jag redan gjort ett par gånger - men igen - Grattis gumman, jag hoppas du får en riktigt bra dag och sen vet du att vi firar dig med något speciellt nästa vecka)

Idag gick jag med alla mina "majsare" på en runda i stan och sedan begav vi oss på olika håll så jag,Julia,Amanda och Danni gick på ett håll och de andra åt ett annat. Först gick vi åt subway där jag och Danielle åt, sedan gick vi till mcdonkan så att de andra kunde äta där och sedan gick jag och amanda i stan och köpte en födelsedagsvän till min flicka Michelle som också fyller år snart! Och snabbt därefter hämtade vi New moon biljetterna som vi ska se den 21 November!
Det blir alltså New moon för mig två dagar i rad....
Känner mig genomtrött nu .. så ni får en bild på födelsedagsgrisen Amanda och en bild jag tog precis innan jag skulle bada och sedan säger jag..

God natt & hoppas ni haft en bra fredag, och får en riktigt mysig helg!







1 kommentarer

Mormor

08 Nov 2009 21:39

fina bilder,och du,du har också varit jätteduktig i flytten,verkligen.Puss o Kram mitt hjärta

Kommentera

Publiceras ej