Time stands still.

0kommentarer

Hei läsare.
När jag vaknade imorse så hade klockan ännu inte ringt..
Jag ställde mig upp och såg på himlen, det var lite mer moln på himlen men månen var fortfarande kristallvit och lös starkt. Det är femte natten i rad som månen är framme i fullmåne..
Jag tog min telefon och lade mig under detta varma täcket igen.
05.35 .. Urh, en och en halvtimme tills jag egentligen ska upp.
Jag försökte sova igen, vilket jag inte lyckades med .. så jag satte på datorn och såg en del av New moon.
Det värmde lite att se den .. Kände mig tryggare.
När alarmet väl gick så låg jag halvslumrandes i sängen .. Bellas röst ekade i bakgrunden.. "You wont stay with me any other way" och havets brus tar in. Jag ser upp och ser henne landa i vattnet..
Jag trycker stop och går upp .. Det tar sin tid men tillslut hade jag tagit på mig, lagt på tunt smink och stod redo för att gå till bussen .. Klockan var inte ens halv 8 och jag skulle ta den 20 över. Jag gick ned och tog ett glas att dricka och sedan gick jag upp och spolade fram till slutet av filmen. Jag lät delen i volterra spela och klumpen i magen kändes först panikslagen men när jag kommit fram till slutet av filmen kunde jag gå ifrån med ett leende inom mig.
Jag mötte mamma vid centrum, ställde cykeln och vi gick på bussen. Sophie gjorde oss sällskap vid nästa stopp.
Dagen gick och vi kom till skolan .. Vi hade bara en lektion eftersom naturkunskapen blev inställd. Vår lärares son hade blivit sjuk, svininfluensan .. så hon var tvungen att stanna hemma med honom. Matten gick som den gick, ingenting var ovanligt och efteråt gick jag,Julia,Nikko,Shannon,Sophie och Christopher upp mot Benjamin. Han var inte där så vi gick och åt så länge. När vi kom tillbaka hämtade Isabell in oss och vi hade möte med henne och Lotta. Samma resultat som vanligt men tydligen ska någonting hända.. Något agerande kommer ske.
Jag kände mig trött på de vardagliga svaren vi hört varenda gång vi förklarat hur det ligger till. Till och med de eleverna som studerar som mest känner att dem är påväg att ge upp och då är något fel ..
När vi var klara så kändes det som att det gått flera timmar och jag bestämde mig för att åka hem .. När jag tog upp telefonen och såg att den inte ens slagit tolv.. kände jag mig nästan irriterad.. trots att det är skönt att dagarna är långa .. så går dem alldeles för långsamt, de är för tomma, lätta.. tunga.
Jag sa hejdå till dem andra och Julia gick med mig till bussen .. När vi gått olika vägar tog jag upp hörlurarna och satte i dem i telefonen, just nu hade jag ingen ork att ändra låt till något jag kände för så jag lät vilken låt som än var framme spela.. Nikko hade användt min telefon och Linkin Park låg först. Jag satte hörlurarna i öronen och fann att musiken faktiskt var perfekt för mitt humör.. De gråvita molnen passade ihop med dagens svala vind som på något sätt kändes smutsig.. No rain, no snow, no sun .. Bara.. medelt. Och det har blivit kallare i luften ..
Nu är jag här. Hemma.
Allting tar lång tid, det finns inget att göra.. Får antagligen ta mig en lång promenad.
Och just nu känns allting väldigt oinspirerat och väldigt stoppat.
Guess it will be better... only a fue days to christmas.






Kommentera

Publiceras ej