Klassfest:)

0kommentarer

Heeeelg,heeelg, underbara helg.  . men vänta lite, det är ju inte enbart helg utan det är ju lov!
Och på torsdag .. då är det ju julafton. Hah, tiden har gått fort, visst?
Personligen tycker jag att just juldagarna och sådant inte är någonting intressant .. Däremot är julepisoden där världen är upplyst, snön faller och gemenskapen känns.. så är det bra.. Men just det här stora mysiga med familjen, samma tråkiga julmat, jultomte(som jag tror jag slipper i år) och paketen .. Hela det där är förbi. Jag har inte ens önskat mig någonting och jag kan inte vänta tills jag åker ifrån Sverige och firar julen i Usa .. istället för(förlåt mamma och pappa)att ha samma tråkiga jul så går jag på de överdrivet upplysta gatorna i Usa och njuter.. Hm^^
Däremot så njuter jag av julen idag, då jag har snöstorm utanför fönstret och ser täcket av snö bli ännu tjockare på marken. Då jag och mormor bakar lussebullar tillsammans och myser. Och även ikväll, då julen på ett sätt kommer firas tillsammans med ett par underbara vänner med maten vi alla tycker om men med smak av julens tillbehör - lussebullar ,glögg, pepparkakor och liknande.. Det bästa av allt är att vi sitter inte vid samma bord hela kvällen och pratar.. (vilket kan anses vara vuxet, visst) men vi gör saker som vi skrattar åt. Det är så mycket planerat och så mycket som kommer via instinkt och vi vet att allt vi gör tillsammans är lika bra .. så hur kan det gå fel?
Nu ska jag gå och hjälpa mormor, trots att hon vägrar låta mig hjälpa henne.. Haha!
Min goa mormor!
Hoppas ni alla får en lika trevlig dag som jag kommer få!
Med varma hälsningar, Louise.

Kommentera

Publiceras ej