Inte förstått att det är jul?

0kommentarer

Så .. Den senaste tiden har jag klagat en del på hur långsamt tiden har gått .. Jag tycker nästan jag klagar lite för mycket. Men.. När jag läste Kenzas blogg idag och såg att hon öppnar en "lucka" och ger ut gåvor till sina läsare så inser jag att inte har förstått att vi faktiskt är i December månad - jag har missat alla julkalendrar, nedräkningar och ja.. julkalendern som går på tv har man ju också missat! Allt det som hängde ihop med julen som liten har helt plötsligt försvunnit och det enda som håller min julkänsla uppe är all belysning på husen och pyntningen man ser i fönstrena..Och julmusiken såklart! Sen ser man att Kenza handlar en stooooor vagn av mat och berättar om sin pyntning i sin egna lägenhet och jag känner hur det sticker i mig.
SÅ vill jag kunna leva .
- min egen lägenhet.
Kunna pynta hur jag vill ha det, köpa egna saker till min egen lägenhet med mina egna regler, piffa upp det så att jag får den känsla jag känner för och inte någon dum förälders åsikt. Även kunna ha bilder omkring i huset .. Något som visar vilken sorts person man är! Och framförallt.. åh, en egen garderob.. Jag har ingen garderob nämligen.. Eller jo, hos mamma har jag för att hon strukturerar allting medan jag bara kastar det omkring mig.. Men hos pappa ligger mina kläder ihopskrynklade i en plastpåse eller på golvet.. och det är jättejobbigt.. Man hittar ingenting också är det skrynkligt och när jag öppnar garderoben jag har på mitt rum så är där bara en massa skit som inte tillhör mig .. SÅ en egen lägenhet där man enbart har sina egna saker!
Hah, det låter så oerhört själviskt att önska saker för enbart sig själv men ni anar inte vilken lättnad det skulle vara för en!
Åh.. 1,5 år kvar...

Nu har jag däremot kurrat ned mig i sängen med blött hår, mysbyxor och en t-shirt, ätit en god macka och satt på Twilight. Jag har inte sett den filmen på så otroligt lång tid.. New moon har ju kommit ut och när man kan se den varje dag så har Twilight blivit en annan historia och sådär men att sätta på den nu och höra deras röster ger en lite gåshud.. Mm, ska bli mysigt att lägga sig i sängen och få se den igen nu! Jag vet att jag ska upp tidigt men det känns bannomej som att jag förväntar mig en mysig morgon med lite varm choklad(dock kommer det inte bli så)!
Åh just det, Lussevaka nästa helg.. Lördag, va?
Ingenting jag någonsin firat eller gjort något av men jag har sett 9orna komma bakfulla till skolan dagen efter och vet hur folk festar till det.
Har ni något tips till vad man kan göra? Vad brukar ni själva göra?
Har ni något trevligt tips om hur man kan göra om man inte är sugen på värsta röjarfesten?
Alltid härligt med nya tips som man inte gjort själv, vem vet om det blir en vana ?

Nåväl.. I mej att jag varit så opersonlig de senaste dagarna så tänkte jag bjuda på lite biilder!
Inga direkt roliga.. ifrån mig i sängen nu - här- och ifrån mitt snart färdiga rum! Bara fotona på väggen som saknas!^^

Bjuder på denna bilden, liggandes under täcket, mmmm...


Och här ser ni - på fåtöljen - kläderna & mitt färdiga rum förutom väggen som inte syns där foton ska hängas:)






Kommentera

Publiceras ej