Helgens händelser:)

0kommentarer

Nåväl, min mamma har väl rätt, jag tänker väldigt mycket! Haha, så nu tänker jag inte skriva en lång text om vad dagen ger utan jag ska istället berätta vad som hände i helgen, lägga in en del bilder och bara låta er se vad som har hänt:)

Fredag: Jag vaknade hos min mormor och morfar och hade sovit så gott att det var väldigt svårt att ta s ig upp ur sängen, men jag lyckades och morfar körde mig till skolan där det var skolavslutning. Vi såg ett julspel med jullåtar ifrån kör och dansgrupp och sedan gav Benjamin oss ett riktigt härlig tal och sedan bar det av hem .. också var det lov! Hmmmm ,härlig känsla! Efter det gick dagen rätt långsamt, jag såg ut på snön som lade sig, vilade några timmar och sedan var det dags att klä granen med pappa och johannes och pappa hade köpt en riktig disneygran! Vilket förvånade mig eftersom han inte ville ha gran alls ifrån början, men nu fick vi en stor,mysig disneygran! Hihi. När vi gjort det åkte vi ut och åt middag och sedan såg vi Avatar! Filmen som fortfarande sitter kvar.. Jag hoppas på att Matilda kommer se den med mig ikväll igen=)    (Jag lägger in bilderna i minityr eftersom det är så många bilder, men klickar ni på dem så kommer de upp i större format och när de kommer upp i större format, så klickar ni bara på bilden för att den ska försvinna igen)






Lördag: På lördag morgon vaknade jag vid 9 och tog första bästa buss in till stan, mormor var gullig nog att göra mig tjänsten att baka lussebullar till mig och min klass! Så när vi var klara tog jag bussen hem och mötte Danielle direkt, köpte mat och hämtade saker hemma hos mig och sedan bar det av till Danielle=)  När vi kom dit så var det enbart jag och Danni som hade mat men vi åt ändå och jag delade med mig:) Efter det såg vi Hipp Hipp och sedan kom Shannon. Vi satte och ned vid köksbordet för att mysa lite, tog fram mormors lussebullar som var slut på 2 minuter och gav Nikko hans försenade födelsedagspresent.. Vi bakade ju till honom i torsdags, gjorde en graffitimålning på en vägg till honom och gav honom ett presentkort i lördags! Och han lös upp, vilket gjorde dagen bäst! Efter det gick vi ut en runda, haha och ett snöbollskrig utlöstes! Jag stod med min kamera uppe för att ha en anledning till att inte bli mulad men när jag väl lagt ned den bestämde jag mig för att ge en mulning till Danni så jag springer tyst i fullfart med en snöboll i handen och när jag är precis bakom henne så - schlup, - faller jag på rumpan .. Vi gapskrattar allihopa tills de kastar sig över mig och sparkar snö på mig tills jag ligger begravd och efter det kommer smeknamnet "Snömannen".. Haha, en helt suverän kväll, kall, mysig, varm, rolig, underbar.. Som vanligt en fantastiskt bra dag med dessa människorna! Efter det satte vi på The Holiday och slocknade gjorde nästan alla av oss.. Klockan två begav jag mig hemåt.. eller nej, jag mötte Matilda på busshållsplatsen och vi fick besök av en vän till henne också .. En charmerande och mysig kväll:) Sedan gick vi hem och lade oss, och efter lite mysigt snack somnade Matilda medan jag låg kvar och läste fram till 6..
Nåja, här kommer lite bilder ifrån i lördags iallafall=)




Söndag: Idag var en jobbig dag, jag var mycket tröttare än jag trodde att jag skulle vara och det kändes som att mina ögon ständigt sved av trötthet, men efter en härlig dusch kändes det bättre, mamma och jag åkte till byn, träffade Jonas och sedan åkte vi hem och åt en god middag! Efter det var det dags att tvätta .. Haha och det gick väl som det gick ,men det gick! Och sedan tog jag och Jonas bussen till centrum ... meeen! Vi fick åka en liten omväg.. haha, när vi sitter på bussen så frågar busschauffören "Hallå? Har ni bråttom eller är det okej om jag bara åker inom macken? Jag ska köpa kontantkort" .. Vi svarade att det var lugnt också körde han inom OKQ8 och där gick vi in och handla och han kallade sig för vår personliga taxi .. hahah, härlig omväg.. på nästa busshållsplats går det på en tjej, yr och livlig "Heeeej, halv till Skanör" . Busschauffören säger ingenting medan jag och Jonas tittar på varandra.. "Hmm, hallå, är dt inte 100 bussen du ska ta då?"   "ööööh.. jo, det är nog det, hahaha, tack så mycket, hejdå" .. Hahah, vi skrattade så att vi höll på att dö - det låter så torrt men hade ni varit med så hade ni förstått hur "the moment felt" .. haha:)  När vi hoppade av på busshållsplatsen så mötte vi Karran och Niclas, pratade med dem en stund, Jonas gick och handla och sedan åkte vi hem igen, såg Kung Fu Panda och mös:) Jonas gick runt halv 11 och jag lade mig och läste.. Började på Breaking Dawn också .. Det är en magkittlande känsla att hålla den boken i handen för man vet vad som väntar men ändå är där beskrivelser som överraskar en=)
Såhär såg det ut när jag vaknade imorse:









Kommentera

Publiceras ej