Enchiladas!

0kommentarer

Goooooo kvällll!

Jag är nyvaken, jag somnade en stund i min sjukt sköna säng!
När jag vaknade lurade pappa mig.. Han sade att klockan var 8 på morgonen och jag med panik i kroppen ropade "JAG HAR MISSAT BUSSEN" .. hah, alltså trodde jag att jag hade sovit tills det var imorgon, om man kan säga så(a)


Tiden verkar gå åtminstone.. Lite fortare än vanligt. Idag var jag inte hemma förrän tre och det gjorde att det såg ut som att tiden gått fort.
Jag var nämligen på utvecklingssamtal idag:)
Och det gick jätte,jätte,jätte bra!
Jag fick veta idag att jag ligger omkring MVG-nivå på samhälle&arbetsmiljö&säkerhet och sedan har jag VG i resten av ämnena förutom matten! Vi pratade även om psykologi och filosofi som jag ska studera, samt engelska B och C! Så det känns verkligen så ... otroligt bra!

åh, och just det! Första snön nådde skåne idag! Att det inte lade sig är en annan sak, att se ut och se de vita snöflugorna var mysigt! Men att komma ut i slisket var väl mindre:)

Nu är det kväll och hade jag bott ensam i en mysig liten lägenhet hade jag satt mig och tänt lite ljus i vardagsrummet, fått i mig lite te och gjort lite goda toast-mackor. Men istället ska jag laga mat till familjen, pappa har haft bortförklaringar hela veckan gällande maten men idag låter han mig göra:) Tror inte det blir något lillebror tycker om, haha, men det får gå ändå!

Vill ni göra enchiladas så gör ni såhär;
Ingredienser:

Tacobröd (tänk på att det är 2 bröd per enchilada så räkna så att ni får tillräckligt många)
En hel kyckling.(mer beroende på hur många ni är)
Guacemole.
Stark tacos sås(kan använda salsa sås)
En hackad vitlök

1 tsk salt
Creme Fraiché


Sedan tar ni två bröd och lägger upp - brer ut crame fraiché som ni gör på macka - tar lite bitar ifrån kycklingen och lägger på - när alla enchiladas är gjorda så ska det inte finnas någonting av kycklingen kvar så mitt tips är att göra alla innan dem steks så att det delas upp jämt! Sedan brer ni runt lite guacemole. Lägger i massor av tacosås - om ni tycker om det starkt - sprider lite vitlök och bara en snutta salt. Sedan lägger ni ihop bröden som en dubbelmacka och steker det i stekjärnet tills färgen ser lagom brun ut - tar upp .. och faktiskt! Ett tips från mig!
När det har legat en dag i kylen så är det godare! Kalla och dagen efter alltså! Men goda varma också!

(höllviken under söndagsskyltningen)



Kommentera

Publiceras ej