Din dag Nikko.

1kommentarer

Idag är det den 17 December, och vi har firat en faktiskt, ganska "ny" väns födelsedag. Han började min klass detta året, när vi alla började gymnasiet, haha och när vi alla började trodde vi aldrig att nån av oss någonsin skulle prata.. Idag.. vet vi inte riktigt vad vi skulle gjort om vi inte hade haft varandra. Och där är Nikko .. Som han själv kallar sig , den mest random, epic, unika, speciella personen i världen .. Att dömma en människa på utseende är inget alternativ för mig, men även denna killen kan fortsätta fascinera mig med sitt sätt att tänka, sitt sätt att aldrig visa djupet som döljer sig hos honom själv samtidigt som denna killen utan tvekan är sig själv.. En kille som varje dag kan få mig att känna mig lugnare av ett leende, en kille som värmer mig när han håller om mig och är en otrolig vän trots att vi inte står varandra nära.. Trots att denna killen är så pass speciell så gjorde vi inte hans dag lika speciell ,men vi hade honom i tankarna och gjorde hans älskade "Neegeerbollar" och sophie och Julia gjorde två geggia men goda kladdkakor:) Dagen började bra, jag försov mig men hann med bussen .. om det ens var lönt, bussen stod stilla. Snön som jag precis stått och andats in, lutat ansiktet mot och njutit av förhindrade alla som skulle till både skola och jobb att komma fram. Jag förstod egentligen inte hur det kunde ta sådan tid? Alla dessa människorna kör till jobbet vanligtvis också, vad är så annorlunda nu? Jo, just det.. olyckor och att man måste köra långsammare när det är halt:) Men efter en och en halv timmes försening kom vi fram till skolan och eftersom vi inte gjorde någonting nödvändigt satte vi oss tillsammans och gjorde det vi är bäst på, att vara vi. Sedan var det sista lektionen för i år, som gick i snigelfart och mina öron var totalt avstänga ifrån min NO-lärares prat om vad jag tror jag var Big Bang. Men sen var det äntligen slut, trots att jag inte sprang ut ifrån klassrummet.. Att det var jullov kändes inte alls, någonting fattades.. När vi kom ut tog jag en bunte snö i mina händer och kastade den emot Danni .. Haha, den gulliga ungens blick får mig lika glad varenda gång, då jag vet att jag är störig men att vi tycker om varandra. Jag kastade den nätt emot hennes jacka, eftersom det inte kom direkt på henne utbröt inget krig, haha,vilket dt vanligt gör när vi är trötta på varandra. Efter det gick jag,amanda och danielle och slukade i oss Mcdonalds.. Ingen bra mat men vi tyckte faktiskt att vi förtjänade det och haha, där satt vi och pratade om hur det faktiskt var himmelskt gott.. Hahha! Sedan gick vi vidare till dagens goda där det blev efterrätt med Nikko,Sophie,Julia,Shannon och Christopher. De flesta elever var tur nog redan borta så att vi krängde gjorde inte så mycket. Sedan gick vi emot bussen och aldrig trodde jag att jag skulle sätta hjärtat i halsen som jag gjorde idag. Jag såg en kille jag aldrig sett förut och oförberett gjorde han mig nervös.  Jag kommer ändå ihåg varenda signalement hos denna killen, håret, ögonen, ansiktet, kläderna, vantarna, mössan, vilken film han plockade upp inne i butiken, vilken buss han gick på, hur han rörde sig, hur han såg på mig.. Haha, det är .. läskigt hur man fångar vissa personers egenskaper men jag förstår inte just varför vissa personer fångar ens intresse när dem efter bara fem minuter ska försvinna.. Det finns ingen mening med det.
Hur som helst.. Dagen fortsatte och jag mötte upp mormor och mamma och vi fann kläder som jag ska använda på julafton, jättesöt klänning som jag har tagit foto på men inte kan lägga in här! Köpte även en skön munkjacka, liknande åtminstone.. Ska strax in i duschen och sedan ta på mig den! Och trots att jag som vanligt hade ett surt beteende, vilket jag alltid har när jag ska handla kläder, så stod både mamma och mormor ut med mig och gav mig kläderna.. Tacktacktack(LL) Och nu sitter jag här, hemma hos mormor och bara myser.
Mormor gjorde varma mackor i ett italienskt mackjärn som vi fått av Nonno, min  "gammelmorfar".. som tyvärr inte är vid liv heller.. Han var italienare, så det är väl där vi tagit efter=)
Ska som sagt snart in i duschen och sedan lägga mig och läsa en stund.. Uh, jag vet inte varför, men min dag kändes innan fulländad men plötsligt är där någonting som verkligen fattas.. Jag har tänkt och känt efter och gjort allt jag dagligen gör men ändå är där någonting som fattas och jag kan inte finna det.. åh, det är så frustrerande!
Annars mår jag bra, jag ska sova hos min mormor och morfar i natt. Världens bästa mormor och morfar, de som gör allt för familjen, ställer upp hela tiden och står ut med sura tonåringar till barnbarn. De som gör att jag känner mig lite tryggare, älskad och glad. De som hjälper mamma i situationer jag inte kan hjälpa henne med. Oersättliga, det är vad dem är .. min mormor och morfar. Jag älskar er, så otroligt mycket(LL)

Nu ska jag gå ut och ge min mormor en puss!
Kanske ni borde göra samma sak, med den som än är i er närhet?
Annars hoppas jag ni haft en lika bra dag som jag.
Sov gott=)
best wishes.
Louise.

1 kommentarer

Anonym

18 Dec 2009 09:37

tack älskade tös,du vet du är vårt allt!!!!!!!

Kommentera

Publiceras ej